Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan X-Trail: Пълна промяна

09.10.2014 11:49
Туит

В своето ново издание, класическият SUV се е превърнал в модерна симбиоза между всъдеход и кросоувър

Времената се менят, а с тях и нагласите на публиката. В първите си две поколения моделът X-Trail беше своеобразен мост между класическите всъдеходи на марката и набиращите все по-голяма популярност SUV модели, като неговите ъгловати форми и откровен, твърд характер ярко го отличаваха сред основните му пазарни опоненти. При разработването на третата генерация на модела обаче японската компания е поела по изцяло нов курс – моделът занапред ще има нелеката задача да наследи едновременно както досегашния X-Trail, така и седемместния Qashqai +2.

X-Trail наследява едновременно два модела от гамата на Nissan

Сходствата между X-Trail и Qashqai не се изчерпват само по отношение на дизайна – двата модела използват обща технологична платформа, като каросерията на по-големия брат е удължена с общо 27 сантиметра. Увеличението на междуосието и общата дължина при X-Trail се е отразила особено благотворно на пространството на задните места – в това отношение автомобилът е сред шампионите в своята категория. Друг сериозен коз в полза на X-Trail е изключително гъвкавото проектиране на вътрешното пространство – възможностите за трансформация на „мебелировката” са необикновено богати за представител на този клас и спокойно биха могли да си съперничат с характеристиките на ван. Например задната седалка може да се мести в хоризонтална посока до 26 сантиметра, да се сгъва изцяло или на три отделни части, средната от които може да служи като удобен подлакътник с поставки за чаши и бутилки, като съществува опция за сгъване дори на предната пасажерска седалка при нужда от транспортиране на особено дълги предмети. Номиналният обем на багажното отделение е 550 литра, като напълно очаквано и тук са налице редица практични решение като например двойното дъно. Максималната товарна вместимост достига до внушителните 1982 литра.

Сериозен напредък спрямо предшественика личи при качеството на използваните във вътрешността на автомобила материали – докато досега атмосферата в интериора на X-Trail беше по-скоро строго функционална, при новия модел тя е станала значително по-благородна. Модерната инфо-развлекателна система вече е позната от Qashqai, същото се отнася и за богатия набор от асистиращи системи.

С предно или с двойно предаване

Пътното поведение демонстрира сполучлив баланс от приятна возия и достатъчно сигурно поведение в завой със сравнително слабо накланяне на каросерията. Клиентите могат да избират между варианти с предно или двойно задвижване, като напълно логично втората опция е по-препоръчителна за всички, които очакват оптимално сцепление върху хлъзгава настилка. Тежките извънпътни изпитания не са съвсем по вкуса на X-Trail, но все пак заслужава да се отбележи, че моделът има с два сантиметра по-голям клиренс в сравнение с Qashqai. На разположение на клиентите са и две алтернативи за трансмисията – шестстепенна механична или безстепенна X-Tronic.

До следващата година двигателната гама ще се ограничава до един-единствен агрегат – 1,6-литров дизелов мотор със 130 к.с. мощност и 320 нютонметра максимален въртящ момент. Моторът се справя със задвижването на сравнително тежкия автомобил доста по-добре, отколкото предполагат характеристиките му на хартия – тягата му е уверена, а динамичните показатели са задоволителни, макар и без спортни амбиции. Единственият по-съществен недостатък на това задвижване е леката слабост при най-ниските обороти, която става осезаема при стръмни изкачвания. За сметка на това 1,6-литровата машина печели ценни точки със скромната си жажда за гориво. Който иска повече мощност, ще трябва да почака до идната година, когато X-Trail ще получи бензинов турбомотор със 190 к.с., на по-късен етап е възможна и появата на по-мощен дизелов вариант.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Новият X-Trail се различава значително от своите предшественици: ъгловатият дизайн е отстъпил място на по-спортни форми и като цяло по своят характер моделът вече се доближава повече до модерните кросоувъри, отколкото до класическите SUV модели. С огромно разнообразие от асистиращи системи и изключително функционално вътрешно пространство, X-Trail се очертава като силен съперник на модели като Toyota RAV4 и Honda CR-V. Наличието на по-богат избор от възможности за задвижване обаче би му помогнало за още по-силно представяне.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: LAP.bg

Коментари
comments powered by Disqus