Заснехме за първи път суперспортния автомобил по време на тестове
Производителят на суперспортни автомобили Pagani е редовен гост на автомобилното изложение в Женева. Предвиждаше се и щанд за изданието през 2020 г. Но изложението беше отменено поради пандемията. Малко преди планираното начало на събитието Pagani промени уебсайта си – и то по много скрит начин. Ентусиастите, които редовно преглеждат изходния код на страниците на уебсайтовете на производителите, откриха промените: В края на 2019 г. италианците вече бяха скрили абстрактния чертеж на модел на Pagani в програмния код. Поредицата от знаци изобразяваше нисък, широк спортен автомобил с отличителни външни огледала и широки гуми. Очевидно това беше изгледът отпред на Pagani Imola - разпознаваем по бялата дупка в средата на чертежа, която представлява горната част на дюзата NACA, вградена в предната част на Imola. Тогавашният национален консултативен комитет по аеронавтика на САЩ (NACA, NАSА от 1958 г.) първоначално е разработил аеродинамичните отвори NACA за реактивни самолети, но те се използват и в серийни автомобили от средата на 60-те години на миналия век.
Стар чертеж заменен с нов
Преди изложението в Женева през 2020 г. предният изглед на Imola беше изчезнал от изходния код на уебсайта на Pagani – заменен от нов изглед отзад. Новото изображение отново показва широк спортен автомобил – най-впечатляващото е голямото задно крило на височината на покрива, което се простира почти по цялата широчина на автомобила.
Премиерата на C10 е насрочена за 2022 г. – всички автомобили вече са продадени
През октомври 2021 г. Орасио Пагани разкри повече за предстоящия Pagani C10 в разговор с италианските колеги от Quattroruote – при което C10 е само кодът за разработката. C10 отново ще има класически двигател с вътрешно горене. Премиерата му е планирана за лятото или есента на 2022 г. в Техническия музей в Милано – в чест на Леонардо да Винчи. Впрочем дори ако проявявате интерес, всъщност не е нужно да помните тези дати, защото, както подчертава Пагани, всички планирани бройки вече са твърдо резервирани. Пагани посочва, че няма да има повече от 280 до 300 екземпляра от C10.
AMG битурбо V12 с почти 900 к.с.
Pagani C10 се задвижва от AMG битурбо V12 двигател с работен обем шест литра, но без никаква електрическа поддръжка. Pagani споменава мощност от малко под 900 к.с. V12 моторът, чието разработване отне шест години, е съчетан или със секвенциална, или с ръчна механична трансмисия. Ръчната скоростна кутия е ясна отстъпка пред многобройните искания на клиенти. Пагани подчертава, че агрегатът ще отговаря и на всички изисквания за емисии до 2026 г.
Клиентите на Pagani не искат електрически автомобил
Какво ще се появи след 2026 г., все още не се знае със сигурност. Въпреки че от 2018 г. се работи по електрически концептуален модел, досега нито един клиент, на когото Пагани е представил концепцията, не е заявявал покупка на автомобил. За Пагани, който традиционно винаги е продавал колите си още преди да ги произведе, това е ясен предупредителен сигнал. Фирмата работи в тясно сътрудничество с Mercedes по възможния електрически Pagani. Саудитският суверенен фонд PIF, който е инвеститор в Pagani и в американския производител на електрически автомобили Lucid, би могъл да предостави информация за технологиите за задвижване на калифорнийците. Това, което е ясно обаче, е, че електрическият Pagani не трябва да тежи повече от 1500 килограма - всичко над това тегло създавало изключителни трудности от гледна точка на динамиката на пътя.
Текст: Грегор Хебермел, Ули Бауман
Снимки: Щефан Балдауф, Pagani Automobili