Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нов производител на двигатели във Формула 1

05.05.2011 10:22
Туит

Бившият тим-шеф на BAR Крейг Полок ще отбележи своето завръщане във Формула 1 през 2013 г., когато оглавяваната от него компания PURE ще маркира своя дебют в шампионата като доставчик на двигатели.

PURE (Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie) е основана изцяло с идеята да произвежда 1,6-литровите мотори, които ще изместят настоящите V8 през 2013 г. Вече са ясни и водещите фигури в компанията – бившият управителен директор на Renault Кристиан Контзен и експертът в областта на космическите технологии Робин Саутуел.

PURE е подписала договор за технологично партньорство с TEOS Powertrain Engineering, която е наполовина собственост на Mecachrome (компанията, която подготвя състезателните двигатели на Renault) и наполовина на IFP Energies Nouvelles. Именно TEOS Powertrain Engineering ще съдейства за дизайна и производството на новите двигатели.

„Целта на PURE е да бъде лидер в развитието на следващата генерация системи за задвижване, които трябва да отговарят на изискванията за по-чиста околна среда“, коментира бившият бос на BAR. „Промените в правилника за 2013 г. дават на PURE директна платформа за изпробване и валидизация на технологии, които в бъдеще могат да бъдат прилагани в други сфери на индустрията.“

Компанията на Полок може и да е малка в сравнение с ресурсите на автомобилните производители, но именно там е най-големият й плюс.

„Ако имаш 400 – 450 служители като при Mercedes или 300 като при Renault, то тогава ежедневните ти разходи са огромни. Начинът, по който ние работим и причината да можем да харчим по-малко средства в сравнение с производителите, е че разпределяме инженерите, инженерните групи и цялостната експертиза на индустриален принцип."

"Mecachrome ще сглобява, произвежда и конструира двигателите, на практика те ще са отговорни за производствения цикъл. Развойната дейност ще се прави от TEOS, IFP и D2T. Така че ние представляваме един много стегнат екип, а бидейки такъв, се нуждаем от много по-малко ресурси. Ето защо това ограничаване на разходите трябва да може да бъде насочено директно и към отборите и да им предоставим един достатъчно евтин силов тракт.“

PURE определено няма да разчита на случайността в бъдещия си проект, а напротив, ще заложи на опита, тъй като инженерният екип ще бъде оглавяван от Жан-Пиер Буди, който работи за Renault при подготовката на първия състезателен турбомотор на французите през 70-те години и отговаря за двигателите на Peugeot във Формула 1 през 90-те. Немалка част от персонала също има опит в шампионати от ранга на Формула 1 и Льо Ман, което е доказателство за сериозните намерения на новосформираната компания.

Базата на PURE ще бъде в Швейцария, но основната дейност по развитието и производството на двигателите ще се осъществява във Франция. Компанията планира първият мотор да бъде качен на дино стенда до края на годината.

Коментари
comments powered by Disqus