Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нова функция на Volvo Trucks: Повдигане на тандемния мост

08.09.2015 11:32
Туит

Това осигурява по-добро сцепление с пътя и до 4% по-нисък разход на гориво, когато камионът се движи без товар

Функцията дава възможност за изключване и повдигане на втория задвижващ мост при камиона, като това осигурява по-добро сцепление с пътя и до 4% по-нисък разход на гориво, когато товарният автомобил се движи без товар.
Volvo Trucks представя функция за повдигане на тандемния мост, предназначена за превози на тежки товари, при които в едната посока се превозват такива, а в другата курсовете са празни - например при превози на дървен материал, строителни и/или насипни материали.

„Чрез повдигането на тандемния мост вторият задвижващ мост може да бъде изключен и колелата му да бъдат повдигнати над пътя, когато товарният автомобил се движи без товар. Това предлага множество предимства, най-важното от които е икономията на гориво. Шофирането с повдигнат задвижващ се мост спестява до 4% гориво в сравнение с шофирането, когато всички мостове са спуснати“, казва Йонас Одермалм, мениджър сегмент Строителство във Volvo Trucks.

Чрез замяна на диференциала в първия задвижващ мост със зъбен съединител вторият задвижващ мост може да бъде изключен и повдигнат. Така водачът има достъп до мощността и капацитета на два задвижващи моста (6X4), а освен това може да използва по-добрата маневреност на единичен задвижващ мост (4X2). Нещо повече, шофирането с повдигнат втори задвижващ мост намалява радиуса на завой с един метър и води до по-малко износване на гумите и на системите за окачване.

„Повдигането на тандемния мост е идеално за превози, при които състоянието на повърхността или брутното тегло изискват тандемно задвижване, но товарният автомобил пътува в обратната посока празен или с много лек товар. При хлъзгави или меки повърхности водачът може да увеличи натиска на първия мост, като повдигне втория, което води до по-добро сцепление и намалява риска от засядане“, обяснява Йонас Одермалм.

Повдигането на тандемния мост предлага също повече комфорт за водача, когато товарният автомобил се движи празен, което в много случаи съответства на 50% от времето за работа. Нивото на шума в кабината е по-ниско и вибрациите във волана намаляват, когато гумите само на единия задвижващ мост влизат в контакт с пътя.
Повдигането на тандемния мост се предлага за Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH и Volvo FH16.

Факти за повдигането на тандемния мост

- Чрез повдигането на тандемния мост вторият задвижващ мост може да бъде изключен и повдигнат по време на шофиране.
- Гумите могат да бъдат повдигнати на 140 мм над пътната повърхност.
- Когато повдигането на тандемния мост е задействано, товарният автомобил изразходва до 4% по-малко гориво. Износването на гумите е по-малко и радиусът на завой е с един метър по-къс.

Коментари
comments powered by Disqus