Със сигурност няма да революционизира своя сегмент, но ще отбележи истински завой на 180°
Произведена във френския завод във Фленс, близо до Париж, новата Micra няма да пътува дълго, за да стигне до Париж. Но тя е много дискретна и не разкрива почти нищо преди да бъде официално представена на изложението.
Революция: този термин автомобилният маркетинг използва много често вместо рима. Но засега това е единственото определение, което използва Nissan за следващото поколение Micra, което ще направи световния си дебют след два дни. Новият модел със сигурност няма да революционизира своя сегмент, но ще отбележи истински завой на 180°в историята на японския мъник. Произвеждан досега като бюджетен модел в Индия, сглобяването на Micra вече ще се извършва във Фленс, Франция, заедно с братовчед си Renault Clio, построена върху същата платформа. Стартът на новата Micra е планиран за 2017. Тя ще се възползва от възможността да използва по- качествени материали в сравнение със своя предшественик и значително да подобри звукоизолацията си, въпреки че това ще доведе до по-агресивни цени, отколкото сегашния модел, който е достъпен за 10 750 евро, докато Clio започва от 13 700 евро.
Ловът на облите линии
Другата вълнуваща промяна е естетическа. Дълго време високо оценявани, кривите линии вече не са желаният аромат на днешната автомобилна мода. Първите снимки, публикувани от Nissan и различните ни шпионски фотографии потвърждават, че вдъхновението сега идва от концепта Sway, представен в Женева през 2015 г., с напрегнати и агресивни линии. Що се отнася до дължината, тя ще бъде увеличена от 3,83 м до около 4 м. Новото поколение на Micra обещава да бъде подвластен на всички промени. Няма да бъде изненадващо да видим дизелов вариант обратно в каталога на модела: въпреки че това гориво губи популярност по света, но все още голям брой автомобилисти в Европа предпочитат дизела, а Clio 4 може лесно да предостави назаем своя 1,5 dCi освен бензиновите турбо двигатели.