Цените на модела за България започват от 59 990 лева
Новият HR-V осигурява уникално изживяване зад волана и бърза реакция, съчетана с мощната и икономична двумоторна технология e:HEV, включена като стандартно задвижване за първи път в модела. Следващото поколение на популярния компактен SUV предлага водещи в класа пространство, комфорт, практичност, безопасност и технологии, всичко това въплътено в eдновременно дръзкия и елегантен дизайн като на спортно купе.
Напълно новият HR-V е поредното попълнение в хибридната e:HEV гама на Honda, наред с представените през 2020 г. следващи поколения на CR-V и Jazz.
Задвижващата технология e:HEV осигурява оптимален микс от икономичност и динамика
Напълно новият HR-V е оборудван стандартно с e:HEV - високотехнологичната задвижваща хибридна система на Honda без необходимост от зареждане с електричество, спечелила признание в цяла Европа.
Ниски вредни емисии и незабавна реакция
Системата e:HEV се състои от два компактни, но мощни електромотора, съчетани с бензинов 1,5-литров двигател DOHC i-VTEC по цикъл на Аткинсън, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирана предавка, свързана с блок за управление на захранването (PCU). Технологията е плод на 20-годишния опит с хибридното задвижване, който Honda натрупа както в пътните автомобили, така и във Формула 1.
За HR-V, мощността на е:HEV е увеличена до 131 к.с. и 253 Нм въртящ момент срещу 109 к.с. при Jazz. При HR-V тя дори е по-компактна, отколкото беше при малкия градски модел. Броят на клетките на батерията е увеличен с 25% и това осигурява по-голям енергиен запас. Блокът за управление на захранването (PCU) е с по-малък размер и сега то е намерило място в моторния отсек. Охлаждането е водно вместо въздушно. Предавателното число между електромотора и колелата е понижено, а това на свой ред подобрява динамиката на HR-V. HR-V отделя вредни емисии от CO2 от 122 г/км (WLTP) и изразходва 5,4 л /100 км (WLTP) и ускорява от място до 100 км/ч за 10,6 сек.
Оптимизирани режими на управление
Системата e:HEV се отличава от всички останали подобни по неусетния начин, по който се сменят трите режима на управление. Интелигентният захранващ блок (IPU) автоматично и непрекъснато превключва цикъла на движение между електрическо задвижване, хибридно или такова на двигател с вътрешно горене съобразно специфичната пътна ситуация.
При шофиране с постоянно висока скорост (примерно на магистрала) системата оперира с бензиновия двигател, тъй като в този случай той предлага оптималното съотношение между икономичност и динамика. При необходимост от по-високо ускорение в случаите на изпреварване актуалният режим е хибридният. Допълнително в този случай двигателят с вътрешно горене захранва и батерията.
Спортният режим може да бъде активиран от селектора. При този избор резултатът е още по-бърза реакция при подаването на гориво, докато при икономичния ‘Econ’ климатичната система се настройва за оптимален разход на енергия. В позиция ‘Normal’ автомобилът е с най-добър баланс между „двата свята“ шофьорът има възможност да превключва през всички работни режими.
Реакция като при електромобил
За увеличено усещане тип „електромобил“ шофьорът трябва да постави в позиция В селектора на трансмисията, при което е наличен избор за различни нива на възстановяване на енергията при намаляване или спиране. Нивото на рекуперацията ѝ може да бъде допълнително увеличено, когато лостът е в традиционната позиция D и шофьорът използва лостчетата зад волана.
Преминаването между различните режими на управление, включително и стартирането на двигателя с вътрешно горене в ролята на генератор за електроенергия става много по-неусетно. Трансмисията с фиксирана предавка изразходва по-малко енергия за разлика от конвенционална система с планетарна предавателна кутия, при която се получава високо ниво на триене. Най-важното е, че тази разработка на Honda натрупва повече време за електрически пробег при движение в градовете спрямо конкурентните хибриди, предлагани на пазара в момента.
Ноухау от Formula 1® и хибридно наследство
Инженерното ноухау, натрупано от Honda с програмата Formula 1 Hybrid Power Unit вдъхнови технологията e:HEV.
Оригиналният Honda Insight от 1999 г., утвърди Honda като лидер в хибридните технологии. В исторически план това е и първият хибриден модел, излязъл на европейския пазар и въвел технологията Integrated Motor Assist (IMA). Тя залага предимно на двигателя, подпомаган от електромотор и рекуперация на енергията при спиране.
Honda продължи да развива хибридната си технология и днес прогресивната двумоторна система e:HEV се използва при Jazz, CR-V, новата генерация на HR-V и в бъдещия нов Civic от единадесето поколение.