Второто поколение ще захвърли камуфлажа и ще се представи през ноември в Лос Анжелис
Кросоувърът Mazda CX-5, основно променен в края на 2014 г., сега се подготвя за следващото си превъплъщение. Второто поколение на модела ще захвърли камуфлажа и ще се представи пред широката публика през ноември в Лос Анжелис, или най-вероятно през януари в Детройт. Той ще се появи на пазара през следващата година. Междувременно фотографите успяха да заснемат прототипа на кросоувъра по време на пътни тестове в Германия.
Радиаторната решетка е станала още по-голяма, светлините - също. Големи въздухозаборници по краищата на бронята се различават от предишния модел. Задното странично стъкло прилича по форма на предишното. А светлините и мигачите, които се преливат в предните калници, осигуряват разпознаваем имидж на автомобила. Само при бегъл поглед мигачите приличат на предишните. Новите пътепоказатели са по-малки и с по-остри ъгли.
Липсата на триъгълен прозорец в задната врата доказва, че каросерията прилича на предишното поколение, но все пак е обновена, дори запазва старата платформа. Вероятно тя ще бъде обновена. Двигателната гама може да бъде попълнена с четирицилиндров турбо двигател Skyactiv-G 2.5T. Сега на разположение са бензиновите 2,0 и 2,5, и дизелът 2,2.
Като цяло, габаритите и пропорциите на кросоувъра са запазени, но има доста различия в детайлите. Това е остъкляването, а дори и такава дреболия като линията на капака: тя вече не достига на радиаторната решетка. Вътрешните ъгли на фаровете, от друга страна, са се доближили до радиаторната решетка..
Арматурното табло е запазило досегашната схема с голям скоростомер в центъра и два по-малки кръга по краищата (тахометър и екран). А вграденият в предния панел дисплей на мултимедийната система сега е разположен както на Mazda 3 или 6.
По примера на наскоро обновените модели на марката рестилизираният модел ще получи и технически подобрения и ново оборудване. Лесно е да се предположи, че ще се появи система за управление G-Vectoring Control, пълноцветен прожекционен дисплей, разпознаващ на пътните знаци. Разбира се, инженери ще се погрижат и за активната безопасност: огледала със следене на слепите зони, както и системи за автономно спиране и откриване на пешеходци на пътното платно.