Моделът е обновен с цялата пищност на лукса и под предния капак тупти турбо двигател
Mazda пуска изцяло новия CX- 9. Седемместният SUV модел е обновен с цялата пищност на лукса и под предния капак тупти турбо двигател с 250 к.с.
С модела CX-9 за моделната 2016 година, представен сега в САЩ, Mazda ревизира цялата палитра на SUV моделите си. Големият седемместен модел се раздели със закръгления натруфен дизайн на своя предшественик и демонстрира сериозно излъчване. Така след ревизията, що се отнася до формата и стиловото оформление, той премина в платното за изпреварване.
Новата Mazda CX-9 2016
Досегашната Mazda CX-9 изглеждаше в основни линии като XL версия на официално продавания и в Германия модел CX-7. Той беше несензационен, порядъчен, задвижван от един, не първа младост, 3,7-литров V6 от палитрата на Ford, тъй като Mazda CX-9 доскоро се базираше върху платформата на предишния Ford Edge.
Сега моделът изцяло е обновен с технология на Mazda, един нов Skyactiv турбо бензинов двигател, с повече пространство, по-малко тегло и изненадващо високо ниво на луксозно излъчване. Целта е повече от ясна, Mazda се цели в европейския премиум сегмент на SUV автомобилите като Volvo XC90 и BMW X5.
Mazda CX-9 става по-къса и по-лека
Като цяло, Mazda CX-9 беше конструирана съгласно изискванията на американските клиенти. Така че и новата CX-9 отново има седем места, разположени в три реда седалки, с дължина от 5,06 метра, което я прави с 30 мм по-къса от предшественика. Междуосието пък е пораснало с 55 мм. В зависимост от версията, 18- до 20-цолови олекотени джанти изпълват калниците. Останалата част от дизайна е заимствана от познатите дизайнерски похвати на CX-Kodo. При конструирането на шасито японците са спестили около 90 кг при версията с предно задвижване и 130 при вариантите със задвижване на четирите колела в сравнение с предшественика.
Mazda CX-9 с 2,5- литров турбо бензинов двигател
Новият Skyactiv-G 2.5T двигател е разработен специално за новата Mazda CX- 9. Световна новост тук е турбо технологията, където турбокомпресорът се обдухва през порт, който се управлява в зависимост от оборотите на двигателя, Mazda нарича технологията "Dynamic Turbo налягане". Това би могло да се сравни с градински маркуч, чийто край частично сме запушили с палеца си. През по-малкия отвор водата тече с по-висока скорост. Съответно, отворът преди турбокомпресора, където преминават отработените газове, се намалява при ниски обороти на Skyactiv двигателя, за да се увеличи налягането и съответно скоростта на въртене.
Нова турбо технология
По този начин Mazda постига по-спонтанна реакция на компресора при ниски обороти на двигателя с почти постоянно налягане от 1,2 бара. Под 1500 оборота системата трябва да реагира с около 25 % по-бързо, отколкото стандартния Twinscroll-Turbo двигател. Едва при по-високи обороти се отворя втори канал на отработени газове към компресора.
Новият бензинов двигател, от тази категория обем, достига един забележителен въртящ момент от 420 Нм, за който Mazda дава максимална мощност от 250 к.с. Олекотеният двигател се куплира изключително само с шест-степенна автоматична трансмисия и според (реалната) американска норма защитава среден разход от 9,8 литра на 100 километра.
Много функции
Оборудването за безопасност включва базиращ се на радар- асистент за мъртвия ъгъл, адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане лентата на движение, асистент дълги светлини и аварийна градска спирачка. Към така наречените функции осигуряващи комфорт се числят дистанционно задвижващият се заден капак, LED фаровете, тъч скрийн инфотейнмънт системата, Head-up- дисплеят и музикалната уредба Bose.
В допълнение към обичайните днес системи за безопасност и екстри, осигуряващи комфорт в този клас, Mazda CX-9 предлага и някои много необходими джаджи. Така освен USB портове и 12-волтови електрически контакти в кокпита и багажника, смартфон поколението може да се наслаждава още и на още два USB електрически контакта, разположени на подлакътниците на средните седалки. Седящите отзад пътниците могат по желание сами да настройват климатика, както и вентилатора за въздух. Това звучи като премахване на стреса по време на ваканционно пътуване.
Mazda CX-9 и в Германия
Дали и кога новата Mazda CX-9 ще стъпи в Германия все още не е ясно. Предишният модел на Mazda успя да спечели много по-малко фенове в Германия и то без много реклама, но въпреки това търговците са успели да продадат през 2015 само около 350 CX-9. Относно цените, примерно в САЩ, ние все още можем само да мечтаем, там цените започва от превалутираните 28 300 евро, а напълно оборудваният топ модел на новата Mazda CX-9 струва 39 500 евро (разбира се, плюс обичайните местни данъци).