Автомобилният производител приключва работата по първия си плъгин хибрид
Новите електрически автомобили на PSA/Peugeot-Citroen ще бъдат по-евтини и ще имат по-дълъг автономен пробег от сегашните електромобили на компанията, заяви главният изпълнителен директор Карлос Таварес. Освен това компанията е близо до завършване на развитието на първата си плъгин хибрид, каза той.
Второто поколение електромобили на PSA ще стартира през 2020 г., това каза Таварес по време на годишното събрание на акционерите на дружеството на 29 април. „Електрическите автомобили ще имат по-добра ефективност, по-голям автономен пробег и по-ниска цена за клиентите”, подчерта Карлос Таварес.
Продажбите на електромобили и плъгин хибриди растат в Европа, като производителите разширяват своите предложения за автомобили с по-ниски емисии на CO2, за да задоволят търсенето на екологично чисти модели. Междувременно електрическите автомобили на PSA - Peugeot Ion и Citroen C-Zero са все още в производство. Общите продажби на електромобилите на компанията достигнаха само 1300 единици през миналата година. И двата автомобила са базирани на Mitsubishi I-MiEV.
PSA ще изгражда новите си електромобили върху своята платформа EMP1, която ще е в основата на автомобили от следващо поколение автомобили от сегментите B (субкомпактен) и C (компактен).
„PSA ще прави чисти електрически автомобили от най-малкия до най-големия сегмент, базирани върху нова платформа до края на десетилетието”, каза говорител на PSA.
Таварес сподели пред акционерите, че PSA ще създаде работна група, която трябва да разработи новото поколение електромобили.
Освен това PSA ще започне създаване на бензиново-електрически плъгин хибриден модел до 2019 г. въз основа на по-голяма платформа на компанията - EMP2, каза още Таварес. EMP2 вече е в основата на два от основните компактни модела на PSA - хечбекът Peugeot 308 и Citroen C4 Picasso, а също така ще бъде използвана и за наследниците на Citroen C5 и Peugeot 508 от средния клас.
„Вече сме напълно готови с конструкцията на новото поколение, а в момента работим върху технологията на батерията”, посочи Таварес пред акционерите по време на годишното събрание.
Таварес не пожела обаче да посочи кои модели ще се продават като хибридни варианти. Според съобщения в пресата новата малка на групата – DS, ще бъде първият производител на PSA , който ще предложи хибридна версия.