Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новите гуми ще провокират различни стратегически избори

14.03.2012 15:33
Туит

Агресивният подход на Pirelli по отношение избора на каучукови смеси за тазгодишните гуми във Формула 1 е предпоставка за най-различни стратегически решения от страна на отборите, смята Алан Перман от Lotus.

Различните типове гуми на Pirelli за новия сезон са много по-близки като представяне една спрямо друга от миналогодишните. Същевременно са и много по-чувствителни към това как пилотът и автомобилът се отнасят към тях в началото на всеки стинт, защото прекалено агресивният подход в първата обиколка обикновено води до много по-бърза деградация. Ето защо отборите ще имат възможност за множество вариации при избора на стратегия, смята ръководителят на операциите на пистата в екипа на Lotus Алан Перман.

„Тази ситуация е по-добра, тъй като разликата между двата типа гуми не е толкова голяма. Миналата година диапазонът между представянето им чисто като времена бе много голям, а деградацията бе почти еднаква. Тези обаче имат много по-близък потенциал и е трудно да се прецени кой тип ще деградира по-бързо. Именно тук идва възможността да ги използваш стратегически. През миналата година това беше невъзможно, тъй като всички слагаха първо меките, след което в края на състезанието минаваха към по-твърдия комплект“, коментира Перман за Autosport.

Отборите са отделили по време на тестовете сериозно внимание на това как се държат новите гуми на Pirelli и вече имат представа как трябва пилотът да се отнася към тях, за да не изразходва прекалено бързо ресурса им, смята още французинът.

„Както сами забелязахте по време на тестовете, когато пилотите правеха състезателни симулации, първите две, три и дори четири обиколки на всяка серия бяха много сходни като времена. После резултатите започваха да се влошават. Когато обаче отборите слагаха нови гуми, за да работят върху настройките, гумите заминаваха още в момента, когато пилотът започваше да натиска. Ако направиш това по време на състезание, със сигурност ще ги съсипеш. Просто деградацията ще бъде много голяма от самото начало. Но пък каквото и да правиш, колкото и да се грижиш за тях, няма как след втората, третата обиколка времената да останат постоянни.“

Тези характеристики на новите гуми ще принудят отборите да работят много по-активно върху настройките за самото състезание и да пренебрегват квалификационните.

„Дори и да се представиш добре на квалификациите, после ще трябва да караш със същия пакет в състезанието. Заради активното износване всеки се нуждае от максимално добре подготвен за състезанието автомобил. Така че ако аз трябва да избирам, ще предпочета да се концентрирам върху неделята и да жертвам няколко позиции на стартовата решетка", завършва Перман.

Коментари
comments powered by Disqus