По-висок въртящ момент, по-висока ефективност и по-ниски нива на вредни емисии
• Новите двигатели D-4D разполагат със следващо поколение термична изолация на дизеловото изгаряне1
• За първи път в света2 серийно приложена технология за изолиране на топлинния обмен3 (TSWIN)
• Водеща в класа термична ефективност от 44%4
• 15% по-нисък разход на гориво, 25% повече максимален въртящ момент
• Елиминира до 99% от NOx емисиите
• Продукция на 700 000 задвижващи единици на година; ще се предлагат в приблизително 90 страни по света до края на 20165
Новоразработените от Toyota D-4D турбо-дизелови двигатели с директно впръскване на горивото вдигат летвата за икономия на гориво, мощност и ниски нива на шум при работа.
За първи път в света в употреба влиза технологията за изолиране на топлинния обем (TSWIN), която прави 2,8-литровия 1GD-FTV двигател един от най-термоефективните двигатели, предлагани на пазара, с термична ефективност от впечатляващите 44%. Въпреки по-малкия обем в сравнение с текущия 3,0-литров KD двигател, максималният въртящ момент е подобрен с 25%, въртящия момент при ниска скорост с 11%, а разходът на гориво е понижен с 15%.
Новите D-4D двигатели на Toyota разполагат и с още една технология, която се внедрява за първи път: избирателна каталитична редукция, която елиминира до 99% от азотните окиси (NOx), един от основните замърсители на въздуха.
Новоразработеният 1GD-FTV двигател се вгражда в Land Cruiser 150, стартиращи продажби от юни 2015. Серията от нови двигатели включва и 2,4-литровия 2GD-FTV турбо дизел с директно впръскване, който намира приложение в новото поколение, който ще стартира продажби в Европа през втората половина на 2016.
Харастеристика: 1GD-FTV 2GD-FTV
Работен обем 2,754 куб. см 2,393 куб. см
Диаметър / Ход на бутало 92×103.6 мм 92×90 мм
Степен на сгъстяване 15.6 15.6
Максимална мощност 130 кВ (177 к.с.) /
3,400 об.мин. 110 кВ (150 к.с.) /
3,400 об.мин.
Максимален въртящ момент 450 Нм /
1,600-2,400 об.мин. 400 Нм /
1,600-2,000 об.мин.
Въртящ момент при ниски об.370 Нм / 1,200 об.мин. 330 Нм / 1,200 об.мин.
Характеристики на новите GD двигатели
Новите двигатели доказаха своята висока термична ефективност, тиха работа и мощна динамика в най-различни точки по света, включително при екстремно ниски температури до -40˚C и при надморска височина над 4500 метра.
С непосредственото разполагане на катализатора са постигнати по-висока ефективност при отстраняването на вредни емисии, 30% по-малък размер, както и намаляване на отделните компоненти от 18 на 3, което представлява огромно подобрение и опростяване на международното употреба, както и намаляване на тежестта върху природата.
1. Следващо поколение термична изолация на дизеловото изгаряне
Благодарение на Технологията за изолиране на термичния обмен (TSWIN) и употребата на покритие на буталата от подсилен със силициев диоксид порест и анодизиран алуминий (SiPRA), загубите от охлаждане по време на процеса на горене са намалени с около 30%. SiPRA е силно изолиращ и бързо разсейващ топлината материал, който е лесен за подгряване и охлаждане.
Всмукателният порт е с форма, която драстично увеличава входящия въздух в цилиндрите. В допълнение са разработени и специално чело на буталото с оптимизирана горивна камера, комън-рейл система, която впръсква горивото под по-високо налягане и подобрено управление на впръскването, което разпределя хомогенно горивото в горивната камера. Тези технологии увеличават притока на въздух, което от своя страна позволява висока термична ефективност и ниски вредни емисии.
Прецизно пред-впръскване подготвя въздуха в горивната камера преди основното впръскване, за да увеличи аванса на запалване, постигайки стабилно изгаряне дори в най-суровите климатични и природни условия, което от своя страна дава гаранция за тиха работа и висока термична ефективност.
2. Компактен високоефективен турбокомпресор с променлива геометрия (разработен от Toyota)
Новата турбина, използвана при GD двигателите, е с 30% по-малка от аналогичните предложения и разполага с новоразработена компресорна част, която значително подобрява ефективността. Перките в студената и топлата част са проектирани така, че да доставят мигновено необходимото налягане и съответно въртящ момент в широк диапазон на обороти.
3. За първи път Toyota внедрява карбамид избирателна катализаторна система (SCR)
Toyota ще продължи да позиционира дизеловата технология като ключова в двигателната си гама, базирана на философията за предоставяне на точните автомобили на точните места в точно време. Цялата група на Toyota, включително Toyota Industries Corporation, ще обедини усилията си, за да създаде по-чиста и конкурентна дизелова технология за широка гама от автомобили, основавайки се на различните нужди на хората по света.
1. Изгаряне, което драстично намалява загубата на охлаждане. Данни за Японския пазар
2. Въз основа на данни от TMC от юни 2015
3. Технология, която намалява загубите на охлаждане по време на процеса на изгаряне. Към момента са известни данни само от Японския пазар.
4. Вътрешни измервания
5. Включително 2.8-литров 1GD-FTV и 2.4-литров 2GD-FTV двигатели
6. Европейски и японски спецификации