Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новият BMW Серия 7 за 2015: Първи изображения

30.04.2015 14:16
Туит

С около 130 килограма по-лек, но с нови екстри, като управление с жестове, автономно паркиране в гараж и предвидима адаптивна настройка на шасито

Новият BMW Серия 7 всъщност трябваше да дебютира на IAA през есента. Само преди няколко седмици във Facebook се появиха първите изображения на напълно немаскирания модел, сега BMW пусна първата скица и промоционално видео.
Новини-фойерверки за Нова година на Facebook страницата на феновете на BMW Швейцария, където новият BMW Серия 7 се появи напълно немаскирано. Показаните снимки разкриха новия топ модел от Байерн, доста преди официалната премиера, където дори може да се погледне за пръв път в новия интериор.

Той ще бъде с около 130 килограма по-лек, но с нови екстри, като управление с жестове, автономно паркиране в гараж и предвидима адаптивна настройка на шасито дори през нощта, трудна работа за конкуренцията – иде реч за новата Серия 7. Техниката бързо навлиза и в другите модели.

Нулево злорадство. Никава злоба. Само още веднъж да припомним: Когато новото BMW Серия 7 стъпи пазара, то не само ще се предлага, но ще създава и потенциал за коментари. В ретроспекция, ние се връщаме на първоначално сложното iDrive управление, това беше един вид фантастичен дизайн и по нещастно стечение с технически повреди, само поради високите изисквания на електрониката, нали? BMW премахна проблемите завинаги, дори и стилът на луксозния лайнер отново му приляга и iDrive сега се приема като пионер на нови оперативни концепции. Смелост при  нововъведенията – това на BMW със сигурност не може да му се отрече.

Именно затова ние също сме в очакване. Изгаряме от любопитство какъв ще е следващият BMW Серия 7, когато празнува световната си премиера на автомобилното изложение IAA през есента. Любопитни сме също така как ще изглежда, как е окомплектован, как се управлява и най-важното, какви са новите му отличителни характеристики. И това любопитство е оправдано, тъй като със студията Vision Future Luxury през пролетта, BMW хвърли светлина върху това, което ни очаква: чиста проба висока технология. Сегашният Mercedes S-класа най-малко ще си намери майстора, ако не и поробителя. Auto motor und sport имаше честта доста преди премиерата да управлява новия BMW Серия 7.

BMW Серия 7 е зората на нова ера в управлението

По отношение на управлението BMW винаги е бил новатор и винаги е атакувал нови хоризонти, както auto motor und sport научи от бизнес средите на концерна. iDrive с тъчпад си остава и постепенно губи важност. Като се има предвид, че в бъдеще управлението ще става чрез докосване на тъчскрийн дисплея - логично следствие на подобен операционен принцип като на таблета и смартфона. Освен това управлението посредством жестове е факт в лимузината още при нейния старт. Навигационните устройства и телефоните се активират само с докосване, по-късно се активира и виртуален дисплей с бутоните за управление върху предното стъкло със същите функции. BMW предлага също опция от отделен екран за пътника до шофьора, който също позволява управление чрез жестове - от дисплей към дисплей, за да могат седящите отпред да общуват, т.е. без да се налага вербална комуникация. Освен това пътникът отпред може да се наслаждава на своя екран с приложения, които от съображения за безопасност пилотът не може да използва по време на шофиране.

Все още в процес на разработка са умните очила, които са много по-различни от Google Glass – това не е просто разширяване на навигационната система извън автомобила, но те функционират и вътре. За тази цел те са свързани със системите на камерите на автомобила, които отговарят за цялостния мониторинг на прилежащото пространство. В зрителното поле на очилата се появява безпроблемна видимост във всички посоки, защото колоните на покрива се скриват.

Системата първоначално ще бъде представена в Mini като изследователски проект, но след това постепенно ще се предлага в големите серии. Същото е и с така наречената Augmented Reality (разширена реалност), всъщност това е свързване на изображенията от реалността с информацията в интернет. Все още липсват правните норми, но „седмицата” проектира върху Head-Up дисплея също и информация за сгради или кръстовища и показва на водача точната лента на движение, която той трябва да вземе.
Разбира се, BMW Серия 7 все още не може да се управлява напълно автономно, но той вече разполага с необходимата инфраструктура на борда. То притежава подобрен асистент за задръстванията, който при скорост 60 км автоматично управлява спирането и тръгването, както и  предлага автономно паркиране в гаража. Предимството за шофьора или пътниците, които могат да се наслаждават на церемонията, оставайки от вън, е, че си спестяват неудобното слизане от луксозния лайнер в тясното пространство на гаража, при което костюмите остават чисти и не могат да бъдат изцапани с бели петна от боядисаните вътрешни стени на гаража.
Паркирането в обществен гараж предлага нови функции, които позволяват лесно да се намери свободно място в гаража. Автомобилът разполага със сензор, който кореспондира със сензора, с който е оборудван паркингът и автоматично намира последното свободно място - система, върху която дори VW и Audi усилено работят, и възнамеряват да покажат с прототипите през 2015. Като при Mercedes, така и при BMW, системата е в състояние благодарение на асистента кръстовище автоматично да разпознава автомобили, които неочаквано могат да излязат на пътя от страничната улица или хора, които изскачат пред автомобила. При тези ситуации спирачките се задействат напълно автоматично .

BMW Серия 7 е с 200 килограма по-лек

Цялата нова технология е скрита в одежда, която няма нищо общо с дизайнерската революция на предпоследната Серия 7 от 2001г.. Напротив: на екипа, ръководен от главния дизайнер Ейдриън ван Хойдонк, сега пожелаваме повече смелост при по-нататъшно развитие на линията BMW. Изглежда така, като че ли целият творчески потенциал би бил впрегнат при електропроектите i3 и i8.
Заслужава да се отбележи, че благодарение на увеличения дял на карбона, Серия 7 значително е намалила теглото си. Дори и алуминиевите джанти са променени, те са станали с 40% по-леки, отколкото преди. Целта е: да стане общо с около 200 килограма по-лек и по този начин да бъде със 150 килограма по-лек в сравнение с Audi A8, това е истинско предизвикателство за ръководителя на развойната дейност  на Audi -  Улрих Хакенберг и неговия екип.

Също така благодарение на намаленото тегло BMW Серия 7 има с 20% по-нисък разход на гориво, разбира се, в този ред на мисли, пускането на вариант с плъгин хибрид не е далеч, още през 2016 в търговската мрежа ще стъпи съответния модел. Разходът на горивото е редуцирано и благодарение на т.нар предвидимо задвижване. Системата разпознава целия маршрут с изкачване и спускане, завои, както и други промени и настройва превключването на скоростите и спирачките.

Апропо, 2016: Това ще бъде невероятна година за BMW,  защото тогава се отбелязва 100-годишният юбилей на концерна, който ще се празнува подобаващо. И по едно съвпадение на нещата, на преден план е изведен също така плъгин хибридът: i8 ще повиши мощността си и ще стане един подобрен вариант с работното обозначение i9, който за по-малко от четири секунди ще катапултира от 0 до 100 км/ч. Страх от бъдещето? Вече отмина.

BMW остава впечатляващо постоянна

Фойерверките и ракетите по случай Нова година при BMW ще се кънтят до лятото: всичко, което акцентува Серия 7, трябва да свети на автомобилния небосклон. Иска се кураж, за да се следва такава последователност в бъдещето, но това на BMW никога не е липсвало. В миналото с въвеждането на нови технологии някои неща биха могли да се направят по-добре. Но сами по себе си те винаги са били ключови постижения. В момента това е така: управление с жестове, паркиране в гараж и следващата стъпка интегрирането на умни очила. Едно можем да бъдем сигурни, че в момента конкуренцията развива неистова дейност и това най-малко ще роди подобни творения на IAA 2015.


Умните очила дават информация на потребителя

Хилдегард Вортман, старши вицепрезидент на BMW, относно бъдещата стратегия на концерна
 

Постоянно има все повече асистиращи системи и нови операционни концепции. Хората дали разбират всички предложения или е необходимо допълнително разяснение?


Вортман: Основен аспект е интуитивното управление на системите - те трябва да могат да се самообясняват. Това го усъвършенствахме с най-новото поколение на iDrive с тъчпад и в близко бъдеще ще представим други иновации, които улесняват дейността на нашите клиенти. Наскоро  демонстрирахме дистанционната връзка на нашето BMW-i-Remote-App със Smart часовника Samsung Gear S. Така притежателите на BMW-i могат безпроблемно по всяко време да получат информация за автомобила си. Важно е да се знае, че не е необходимо те да бъдат IT експерти или дори тесни специалисти в областта на технологиите.

Автомобилните компании започват да експериментират със  Smart часовниците и умните очила. Дали има за това пазар?

Вортман: BMW вижда и в двете "нововъведения" определено една технология от бъдещето. Smart часовниците по скоро заместват смартфоните и са пригодени да изобразяват интерактивна и трансактивна информация. Докато умните очила по-скоро могат да дадат повече информация за конкретната ситуация на потребителите, която може да се презентира на дисплея посредством технология за добавена реалност. Smart часовнците за нас вече са неразделна част на BMW-Connected-Drive. Например, за BMWi- Remote-App вече стартира с разширяване възможностите на часовниците Smart, които вече могат да извършват множество функции при управление на автомобила.

BMW вече пуска плъгин модели в серията. Съгласни ли са вашите клиенти да платят повече?

Вортман: От наша гледна точка клиентите при всички случаи са готови за плъгин хибриди. Ние се стремим да предложим бъдещите хибридни модели в подобен ценови диапазон, който нашите клиенти вече познават от сравними модели с обикновени двигатели. Това значи, че няма да има значителна надценка за тази технология. Ето защо прогнозираме много добри пазарни възможности за тези автомобили. Много клиенти вече ги очакват, защото те искат да се възползват от електрическото шофиране, безплатен стационарен климатик и отопление, както и достъп до градове с регулиран достъп като Лондон и определено по-нисък разход на гориво.
 
BMW значително разшири своята моделна гама през последните години. Дали вече сте на финала на тази офанзива или продължавате напред?

Вортман: Ако трябва да обобщя, бих казал, че вече пуснахме много добри и нови концепции за пазара, но имаме още няколко шампиона в палитрата си .

Не бихме ли се нуждали в бъдеще от изцяло нови концепции за мобилност, поради все по-ограничения достъп в градовете?

Вортман: Концернът BMW работи от доста време в посока мобилност на бъдещето и неслучайно още през 2007 година стартирахме Project i. За други мобилни услуги, като Drive Now, Park Now или My City Way, вече предлагаме нови услуги, които ще дефинират бъдещата мобилност във вътрешно градските райони.

Мултимедия: тъчпад като нов център за управление


С ротационния бутон iDrive, BMW като пръв производител направи революция в концепцията за управление на автомобила. Това малко поле за управление постепенно се разширява само с едно докосване на повърхността. Освен това във втория етап следва добавянето на сензорен екран, който ще позволи на пилота още по-лесно и по-интуитивно управление на автомобила. Досега производителите на премиум автомобили винаги са отхвърляли тази концепция, защото те са се страхували от следите на пръстовите отпечатъци на екрана. Успехът на VW системата обаче показа, че тази форма на управление жъне голям успех сред клиентите.

Операция: Управление чрез жестове придобива значимост

Комфортните функции като климатик, информационно-развлекателна система, електрически стъкла и дисплеи на арматурното табло в бъдеще ще могат да се управляват посредством жестове – върху това работят всички производители на автомобили, включително BMW с новата Серия 7. В първия етап на развитие навигационната система ще може да се управлява чрез жестове, а по-късно пред очите на водача ще се активират и бутоните на телефона, откъдето той може да набира номера.
Автономно шофиране: Паркиране в гараж само с едно натискане на бутон
Трудно е да се повярва, но BMW още през 2006 г. за пръв път представи пред широката публика автоматично паркиране в гараж. Цялата философия е натискането на един бутон, шофьорът остава да владее процеса и по всяко време и може отвън да отмени автоматичното паркиране. Благодарение на системата от камери и сензори автомобилът сам извършва паркирането, което има голямо предимство, за това водачът повече не трябва да мисли, как ще се провре в тесния гараж.

Сканирайки напред пътя, шасито се настройва

С изданието на S-класа (2013), Mercedes положи началото с т.нар. вълшебно килимче, сега BMW продължава: Новата 7-ица може също предварително да сканира настилката на пътя и след това да настрои окачването спрямо пътя. По този начин пътниците почти не забелязват неравностите на трасето, защото настройката става навреме. С какво 7-цата тогава превъзхожда S-класата: Системата работи дори и през нощта. Вместо стерео камера както при Mercedes, тук се използва комбинация от сензори и радар, която може да сканира състоянието на повърхността на пътя дори на тъмно. 5-ицата ще заимства тази техника също от Серия 7 със смяна на модела през 2017.

BMW залага на плъгин хибрид и горивни клетки

BMW все още не е достигнал рамките на целевия диапазон по отношение спазване на пределните стойности на CO2 емисиите от 95 г/км до 2021. Ето защо усилено се работи в тази насока. По отношение на задвижването това означава постепенното въвеждане на плъгин технологии във всички серии. Интересен ще бъде и i5 проектът. Моделът Vanartige като Mercedes B-класа конкурент ще заимства технологията на горивните клетки от Toyota Mirai, която стъпва в търговската мрежа през есента на 2015. BMW няма да я въведе преди 2018. ZF деветстепенната автоматична трансмисия и интелигентното превключване на предавките с предвидливо шофиране има икономичен ефект, тъй като по този начин смяната на предавките и задействането на спирачките става своевременно.

Редуциране: 7-цата трябва да стане по-лека от Audi A8

Въпреки най-модерната алуминиева каросерия, Audi A8 никога не е бил наистина лек,  той може да подбие конкуренцията, само с 30 до 50 килограма. Сега BMW иска да обърне посоката и с многото карбон в каросерията на 7-седмицата значително да  редуцира теглото. В сравнение с еквивалента Audi, BMW ще намали теглото с около 150 килограма.

Информация зад кулисите: през 2017 нов цех на заводите BMW в Лайпциг?

BMW все още няма в програмата си конкурент на Mercedes AMG GT и Porsche 911. И то защо, след като тази роля се изпълнява от i8, който се ползва в САЩ със завидна популярност: Договорите за покупка там гарантират печалба между 20 000 и 30 000 евро, времето за доставка е от две до три години. Когато през юбилейната 2016 година стъпи и по-значимият i9, то тогава ще стане тясно в завода в Лайпциг, където от 2005 насам наред с i3 се произвежда и i8, както и други моде на концерна. Именно затова в началото на 2017 г. ще бъде взето решение, дали там трябва да се инвестира в нов цех. През юни 2015 г. BMW ще обяви ново партньорство с Mercedes: Марките ще работят по индуктивното зареждането на електрически автомобили. Audi, вече представи тази техника през януари на CES.

Коментари
comments powered by Disqus