Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новият BMW Серия 7 залага на високите технологии

30.12.2014 10:56
Туит

Ще отпразнува своята световна премиера на автомобилното изложение във Франкфурт през следващата есен

Новият модел става почти 200 кг по-лек, но с много нови екстри, като управление с жестове, автономно паркиране и предвидима адаптивна настройка на шасито, най-вече отваря много работа за конкуренцията – иде реч за новата Серия 7. А нейната техниката много бързо ще навлезе и в другите модели.

Без злорадство и завист. Само още веднъж напомняне: когато новият  BMW Серия 7 стъпи на пазара, то не е само това, но това е и потенциал за развлечение. В ретроспекция можем само да се усмихваме към първоначално сложното iDrive управление, един вид дизайнерския свят на фантазията и нещастно стечение на техническите обстоятелства, благодарение на най-високите изисквания за електроника, или? BMW отстрани завинаги проблемите, дори и в стила на луксозния лайнер и iDrive междувременно се превърна в предшественик на новите операционни концепции. Смели нововъведения – това със сигурност не може да се отрече на BMW.

Ето защо ние сме особено любопитни. Нетърпеливи сме да разберем какво ще бъде новото в следващия BMW Серия 7, когато отпразнува своята световна премиера на автомобилното изложение във Франкфурт през следващата есен. Любопитни сме как ще изглежда, каква е визията и как ще се управлява, най-важното и преди всичко какви са новите характеристики. И това любопитство е оправдано, тъй като със студията Vision Future Luxury BMW хвърли светлина още през пролетта върху това какво да очакваме: високотехнологична техника. Сегашният Mercedes S-класа ще си намери най-малко майстора, ако не и победителя.

BMW Серия 7 е предвестник на нова ера в управлението 

По отношение на обслужването BMW винаги е бил убедителен и постоянно завоюва нови хоризонти, както успя да научи auto motor und sport от бизнес средите. iDrive остава с чувствителни на допир повърхности, но постепенно губи важност. По този начин в бъдеще управлението ще става основно посредством сензорни екрани – логична последователност на подобния принцип на работа на таблети и смартфони. Освен това от самото начало лимузината се управлява с жестове. Уредите за навигация- GPS и телефонът могат да се управляват само с едно докосване, по-късно следва виртуалното проектиране на клавиатурата върху предното стъкло, откъдето могат да се извикват същите функции. BMW предлага като опция и отделен екран за пътника на предната седалка, който позволява управление с жестове - от дисплей към дисплей между предните пътници, така без да се налага вербално общуване. Освен това пътникът отпред може да се наслаждава на приложенията за развлечения от собствения си екран, които водачът не може да използва по време на шофиране от съображения за сигурност.

Намиращите се все още в процес на подготовка стъкла за данни, които за разлика от Google Glass, не представят просто разширение на навигационната система извън автомобила, а функционират в интериора. За тази цел, тя е свързана със системите на камерите на автомобила, които осъществяват цялостния контрол на прилежащата среда. Зрителното поле на стъклата има безпроблемна пълна видимост, като по този начин покривната рамка може да се скрие.

Системата най-напред ще бъде представена за Mini, като изследователски проект, но след това постепенно ще се предлага в големи серии. Същото е и с т.нар разширена реалност, т.е. комбинацията между изображения в реално време с информацията от интернет. Все още липсват законови разпоредби, но седмиците проектират върху Head-up дисплея информация за сгради или кръстовища и показват на водача точната лента на движение, която той трябва да вземе.

BMW Серия 7 все още не може да се управлява напълно автономно, но вече разполага с необходимата инфраструктура на борда. Така тя е оборудвана с асистент за задръстванията, който при скорост 60 км автоматично контролира спирането и потеглянето и осигурява автономно паркиране. Предимството за шофьори и пътници, които могат да наблюдават тържествения ритуал отвън: досадното влизане в тясното едностайно жилище е отпаднало при луксозния лайнер, гардеробът остава без бели петна по боядисаната вътрешната стена.

Нови функции улесняват паркирането и позволяват бързо намиране на свободно място на паркинга. Колата разполага със сензор, който автоматично кореспондира със съответното оборудване на паркинга и автоматично намира последното свободно място, система, върху която VW и Audi също  работят усилено, за да представят през 2015 съответните прототипи. Както при Mercedes , така и при BMW системата също е в състояние с помощта на асистента за кръстовище автоматично да идентифицира автомобили, които неочаквано излизат от страничната улица или хора, които притичват пред автомобила. При тези ситуации спирането става напълно автоматично.

BMW Серия 7 с 200 кг по-лек  

Цялата нова технология е облечена в одежда, която няма нищо общо с революционния дизайн на предпоследната „ седмица“ от 2001. Напротив: на екипа с главен дизайнер Адриан ван Худонк бихме пожелали повече смелост при разработване линията на BMW. Изглежда сякаш цялата творческа енергия е отишла в електро проектите i3 и i8.

Забележително е, разбира се, да се отбележи, че „седмицата“ значително е редуцирала теглото си благодарение на увеличения дял карбон. Дори и в алуминиевите джанти са намерили потенциал за намаляване на теглото, те ще бъдат с около 40 % по-леки, отколкото преди. Вътрешни предписания: да бъде общо с около 200 кг по-лек, което го прави със 150 кг под теглото на подобните Audi A8,  с което обявява война на шефа на развойната дейност на Audi Улрих Хакенберг и неговия екип.

Също благодарение на минималното си тегло BMW Серия 7 реализира разход на гориво с 20 % по-малко. За въвеждането на варианта плъгин хибрид няма да се налага да се чака твърде дълго - още през 2016 съответният модел ще бъде в търговската мрежа. Разходът на гориво намалява и от т.нар предсказуемо задвижване. Системата разпознава пътната обстановка с изкачване и спускане, завои и други промени, като регулира стратегията на спиране и превключване. 

Апропо, 2016: Това ще бъде една забележителна година за BMW, защото тогава ще бъде 100-годишният юбилей на компанията, който ще бъде отбелязан подобаващо. И за  късмет, на преден план ще бъде изведен плъгин хибрид: от i8 до тогава ще има и версия с повишена мощност – под работното наименование i9 – която ще ускори за по-малко от четири секунди от 0 до 100 км/ч. Страх от бъдещето? Това беше вчера.

BMW остава да впечатлява последователно 

Фойерверките за Нова година на BMW ще бъдат до лятото: изглежда шумното празнуване на седмицата ще освети ясно автомобилния небосклон. Иска се кураж, да се даде последователна посока в бъдеще на една марка, но на BMW той никога не е липсвал. Може би, в близкото минало, с въвеждането на новите технологии, някои неща биха могли да се направят много по-добре. Но сами по себе си, те винаги са били ключови постижения. Това сега продължава: управлението с жестове, паркирането, вторият етап на интегрирането на стъкла за данни. Можем да бъдем сигурни, че в момента конкуренцията се раздира от усърдна дейност - и само за да излезе със съпоставими новости на IAA 2015.

 

 

Коментари
comments powered by Disqus