С оттеглянето на марката от Европа моделът няма да стане достояние тук
От момента на дебюта на Chevrolet Cruze през 2009 г., който междувременно се произвежда в Корея, САЩ, Китай и Русия (Санкт Петербург), са реализирани 2,5 млн. броя. Успешният модел обаче очевидно тепърва ще продължи да разгръща потенциала си по света, защото през април на изложението в Ню Йорк бе показан обновеният Cruze J300 с променена предна част и нова мултимедийна система. Това означава, че моделът J300 ще продължи да слиза от поточните линии още поне половин година. Същевременно с това обаче на автосалона в Пекин дебютира друг Chevrolet Cruze – седан версията на второто поколение. Независимо от официалната премиера, информацията за новия Cruze все още е оскъдна – на салона в Пекин автомобилът бе с тонирани стъкла. Едно обаче е известно със сигурност – второто поколение на модела ще използва нова платформа: междуосието е намалено с 23 мм (2662 мм), а с 30 мм е намалена общата дължина (4597 мм).
Съвсем нов е и профилът на автомобила, както и задвижващите агрегати. Бензиновите двигатели от новото семейство Ecotec са разработени съвместно с китайския концерн SAIC. Четирицилиндрови бензинови машини са две – атмосферна с работен обем от 1,5 литра (112 к.с.) и 1,4 литра турбо (148 к.с.). Първата се предлага с шестстепенна механична предавателна кутия или с шестстепенна автоматизирана (S6) от трето поколение. Турбомоторът пък ще се съчетава с механична трансмисия или седемстепенна с два съединителя – още един плод на сътрудничеството между GM и SAIC.
Новият Cruze ще се предлага паралелно с актуалния, но в началото само в Китай и само за китайския пазар. Другите заводи на GM ще се включват постепенно и , по всяка вероятност, между тях няма да е родният за Cruze завод в Кунсан, Корея.
Производството в Китай ще започне в рамките на съвместното предприятие Shanghai-GM в края на тази или началото на следващата година. Основни конкуренти на модела ще са новият Ford Escort и хечбекът Peugeot 408, който е конструиран на базата на хечбека 308 от второто поколение. Очаква се цената на модела в Китай да е 20 000 -25 000 долара, което означава, че второто покление на Cruze ще е по-скъпо от първото с около 10%. Жалко е, че марката Chevrolet се изтегля от Европа, защото, съдейки по стилистиката на модела и предвид ценовата политика в Европа, той би имал сериозен успех.