Драматичен редизайн за второто поколение на суперминито под крилото на новата луксозна марка
Френската компания Citroen даде началото на амбициозната първокласна марка DS, която сега е изправена пред най-тежкия си тест – трябва да се утвърди като самостоятелна марка, а първата й сериозна стъпка е представянето на новото супермини DS 3 тази пролет в Женева.
Моделът DS 3 към днешна дата винаги е бил от решаващо значение за марката, след като на него се дължат 48% от 118500 продажби на новата марка DS през 2014 г. в световен мащаб. Пазарния му успех се дължи на неговия стил и привлекателната си динамика, след като моделът изненада конкурентното Mini.
Шефът на DS Ив Бонфон е поставил пред екипа си задачата да разработва автомобили, които да имат авангарден дизайн, най-съвременни технологии и които предлагат изтънченост и динамика. Докато за новия DS 3, който ще направи своята премиера в Женева, се казва, че той въплъщава тези качества, но няма да има привилегията да получи изцяло нова платформа, каквато компания-майка PSA разработва за своите нови малки автомобили за 2018.
Стратегията за новия DS 3 е да впечатлява със своя амбициозен редизайн. Твърди се, че екстериорът е разработен на основата на стайлинг концепцията DS Divine 2020. Очаква се да бъдат запазени характерните С-колони и пропорциите на днешния модел, но автомобилът ще получи свежи линии и по-квадратни форми. Радиаторната решетка ще прилича по-скоро на DS 4.
Салонът на автомобила ще впечатлява със своето качество на изработване. Запознати смятат, че по-високите нива на оборудване на модела ще заслужат високотехнологича репутация, включително тъчскрийн инфотейнмънт система от PSA и MirrorLink. Двигателната гама ще включва известни засега мотори на френския концерн, доказали сесъс своята ефективност, икономичност и добри екологични показатели. Топ версията на DS 3 ще получи 1, 6-литров DS Performance агрегат с мощност 207 конски сили, както и версията DS Performance Black edition. Освен това на разположение ще има 1,2-литров бензинов двигател с три варианта на мощност от 81, 108 и 128 к.с. и 1,6- литров мотор със 163 к.с. Дизелите ще бъдат представени от двигателя 1,6 BlueHDi с възможност за избор на мощността от 99 и 118 к.с.
С появата на второто поколение DS 3 шефовете на луксозния бранд искат да сложат край на големите отстъпки, с които досега се продаваха автомобилите за сметка на обема на продажбите, с цел да се укрепят печалбите. Продажбите на DS 3 през 2011 г.достигнаха почти 80 000 единици, докато година по-късно станаха 70 000 броя.
Очаква се да се появи и SUV версия най-вероятно през 2019 г. с много експресивен дизайн, за да може да се конкурира директно с Nissan Juke.