Екипът на Renault е използвал почти всички от позволените 32 жетона при оптимизацията на своята задвижваща система. Новият двигател трябва да върне французите и заводския им екип Red Bull в битката за титлата.
Всеки производител има на разположение 32 жетона при промяната на задвижващата система от сезон 2014 към версия 2015. Тези 32 жетона се отнасят до определени зони, които подлежат на модификация.
По първоначален план промените трябваше да са интегрирани в задвижващата система до края на февруари, след което да бъдат хомологирани. Заради пропуск от страна на ФИА обаче производителите получиха разрешение да развиват своите мотори и през сезона.
От екипа на Renault вече са използвали по-голямата част от жетоните, което означава, че в рамките на годината задвижващата система на французите няма да претърпи сериозни промени. Настоящите ъпгрейди обаче би трябвало да са достатъчно сериозни, за да върнат Red Bull в битката за титлата.
"Вярваме, че сме направили много голяма крачка напред що се отнася до мощността, като същевременно сме запазили високото ниво на надежност", коментира управителният директор на Renault Sport Сирил Абитебул.
"За съжаление нямаме идея какво са направили другите. Може да не сме наваксали всичко, но сме уверени, че това, което сме свършили, ще компенсира изоставането ни от миналия сезон."
Основните промени по задвижващата система на Renault засягат новата горивна камера, турбокомпресора, изпускателната система и батерията. Повечето от останалите ключови компоненти са оптимизирани, като цялостната интеграция на задвижващата система също е подобрена, което би трябвало да даде по-голяма свобода на Red Bull.
Новият мотор на Renault ще бъде готов още за началото на сезона в Австралия.