Новият автомобил на Hyundai ще се появи едва в началото на следващия сезон, потвърдиха от корейския тим. Той отново ще бъде базиран на серийния i20 с пет врати, а не на купето с три, какъвто бе първоначалният замисъл.
Втората генерация на i20 WRC трябваше да дебютира през втората половина на настоящия сезон. Проблеми с хомологацията обаче са причината екипът на Мишел Нандан да отложи премиерата за рали "Монте Карло 2016".
Това несъмнено ще се отрази върху амбициите на Тиери Нювил и Дани Сордо, тъй като първата версия на i20 WRC изостава сериозно спрямо VW Polo WRC, като Citroen DS3 WRC и дори подготвеният от M-Sport Ford Fiesta RS WRC се представят по-добре от нея.
Другата кардинална промяна в плановете на корейците засяга базовия автомобил. Купе версията с три врати трябваше да бъде основата за i20WRC, но серийното производство за момента е блокирано. Това вероятно ще се отрази и върху едномарковия Hyundai шампионат в България, тъй като купето щеше да се използва за база на състезателния автомобил.
"Надявахме се да сме готови с новия автомобил по-късно през този сезон, но за съжаление имаме проблеми с графика за хомологация, който е свързан производството на серийната версия. Това е причината за закъснението ни", обяснява Мишел Нандан.
"Ето защо решихме, че е по-добре да се концентрираме върху новата генерация i20 с пет врати, която ще се появи на рали "Монте Карло" догодина. Промененият график ще ни даде допълнително време, за да усъвършенстваме автомобила. Междувременно настоящият Hyundai i20 WRC ще получи серия от ключови ъпдейти, които ще ни позволят да продължим да се борим регулярно за място на подиума."
Новата хидравлична система за смяна на предавките ще бъде монтирана на автомобилите на Нювил и Сордо за рали "Аржентина" (23-26 април). Хейдън Падън обаче ще използва версията с ръчно превключване на секвнециалната трансмисия.