Един от най-добре продаваните модели на корейската марка навлиза в нова фаза от развитието си
Когато Hyundai Kona се появи на пазара през 2017 година, електрификацията все още беше по-скоро странична тема. Това обаче не попречи на Kona да се сдобие с изцяло електрически вариант още през 2018 година, а през 2019 г. последва хибридната версия. Междувременно Kona Electric се превърна в един от най-добре продаваните варианти на модела, включително и у нас.Затова, а и с оглед на особеностите на сегашната конюнктура, не е учудващо, че Hyundai поставя фокуса при новото поколение именно върху електрическата модификация. Автомобилът е разработен изначално като електромобил, което личи още от приятно заоблената предна част с тясна LED-ивица. Новата Kona се базира на платформата K3 на концерна и може да се похвали с усъвършенствано електрическо задвижване и значително повече вътрешен простор.
Kona е станала по-голяма и по-просторна
Със своите 4,20 метра досега Kona беше по-скоро компактен модел с размери, близки до тези на по-малкия събрат Bayon. Новият модел обаче е значително пораснал, като дължината му достига до 4,35 метра, широчината е увеличена с 25 мм, а увеличеното с шест сантиметра междусие обещава повече място за пътниците.
Специално на втория ред сега Hyundai предлага значително повече простор, а гърбовете на предните седалки са станали с 30 процента по-тънки. Багажникът вече побира 466 литра заедно с допълнителната ниша под двойното дъно, при сгънати задни седалки се постигат 723 литра.
Висококачествен кокпит в стила на Ionic 5
Интериорът с два интегрални 12,3-инчови екрана. Добрата новина е, че Hyundai не са се отказали напълно от класически бутони за някои от най-често ползваните функции.
Лостът за управление на трансмисията вече е на кормилната колонка, а на негово място е разположен "Drive-Mode" селекторът за избор между различните режими на работа. Модерни са и технологиите за свързаност, включващи възможност за използването на смартфона на собственика на автомобила като мобилен ключ, актуализации на софтуера и функциите по въздуха и т.н.
Електрическата Kona ще бъде налична във версии със 156 или 218 к.с., въртящият момент и в двата случая е 255 нютонметра, изборът от батерии включва варианти с 48,4 кВтч или 65,4 кВтч капацитет. Коефициентът на обтекаемост е 0,27, което спомага за постигането на добър пробег от 490 километра с малката и 342 километра с голямата батерия.
Спортна версия N-Line и за Kona Electric
За първи път Hyundai ще предложи спортната линия на оборудване N-Line и за електрическата Kona. Тя включва черен покрив и черни корпуси на огледалата, 19-цолови джанти, спойлери и червени акценти в интериора. Черният покрив ще се предлага и за другите нива на оборудване, броят на лаковите покрития, между които клиентът може да избира, достига 12.
Новият модел ще се предлага също с трицилиндров 1,0 T-GDI бензинов двигател със 120 к.с., както и с 1,6 T-GDI четирицилиндров агрегат със 198 к.с. Хибридната версия ще се задвижва от 1,6-литров атмосферен GDI двигател, като системната мощност ще бъде 141 к.с., а максималният въртящ момент - 265 нютонметра.
Текст: Божан Бошнаков