По предварителни данни новият няма да се различава по големина от актуалния модел
Очаква се новото поколение на модела Mercedes-Benz Sprinter да излезе на пазара през 2018. В интервю за The Detroit Bureau управителят на проекта - Улф Цилиг, каза, че автомобилът първоначално е разработен с цел да стане електрически и самоуправляващ се. Това признание е интересно не само от гледна точка на еволюцията на бизнес технологиите. Изглежда, че Daimler сериозно мисли над електрификацията на много различни видове превозни средства - от традиционния Smart та чак до тежките търговски превозни средства.
Още през пролетта по пътищата бяха забелязани няколко прототипа на следващото поколение Sprinter, използвайки части на каросерията от сегашния модел. А що се отнася до дизайна на предната чат, те приличат на нова V-класа.
Фамилията на новото поколение Sprinter ще се произвежда не само в Германия, но и в САЩ. Наскоро в Чарлстън , Южна Каролина, бе направена първа копка на нов завод. В действителност в този град вече има предприятие на компанията Daimler за производства на възли и детайли за Sprinter. Сега вече цикълът ще бъде затворен.
Товарният превоз на батерии изглежда изживява втори подем. Първата вълна от интерес към темата не донесе значителни плодове. Беше спряно производството на фургона Ford Transit Connect Electric, а компанията Azure Dynamic, която доставяше електрическите компоненти за него, фалира. Замразен е проектът за хибрида IDEA на американската компания Bright Automotive - тя не получи обещания кредит от Министерството на енергетиката на САЩ. Колебания в производството има и в дейността на компанията Smith Electric, основен доставчик за тези машини.
По предварителни данни новият Sprinter няма да се различава по големина от актуалния модел (на снимката) и ще предостави възможност за избор на няколко дизелови двигателя и задвижване на задните колела. Между другото, наскоро немците показаха новия Volkswagen Crafter, който при смяната на поколението, напълно се разминава със Sprinter.
Сега германските пощи направиха собствени електрически фургони , а американската компания Tesla обещава да създаде микробус, камион и автобус. В Mercedes планират също така електрически седани и кросоувъри на батерии. Сега на хоризонта е Sprinter. Освен това конструкторите твърдят, че в рамките на компанията ще се извършва размяна на технологии от един в друг проект.
Миналата седмица немците представиха експерименталния камион Mercedes-Benz Urban eTruck. Неговата батерия и други електрически компоненти увеличиха общото тегло със 700 кг в сравнение с дизеловия еквивалент. Това превозно средство може да измине с едно зареждане 200 км.
Друг пример за товарен електромобил е тестовият Fuso Canter E-Cell с автономен пробег над 100 км (фирма Mitsubishi Fuso почти 90% е собственост на Daimler). Двугодишните тестове на електрическия Canter в Лисабон показаха икономии в размер на хиляди евро за всеки изминати 10 000 км в сравнение с дизеловия двигател и намаляване на общите оперативни разходи с 64%. Сега тестовете на Canter се преместват в Германия. През 2017 г. ще има резултати от първите тестове на потребителите.
По подобен начин се интересуваме и от проекта Future Bus, който е не само нов етап в развитието на технологията за автономно управление, но и по темата за електрическите автомобили. Говорейки за автобуса на бъдещето, Daimler заяви, че до 2018 г. ще пусне чиста електрическа версия на задвижващата система, която ще допълни избора на дизелови двигатели и мотори, работещи на метан.
Миналия месец концептът Mercedes-Benz Future Bus с новия автопилот CityPilot независимо се движи самостоятелно по маршрут от 20км на летище Схипхол в Харлем, Холандия, включително мина през тунели, естакади, кръстовища, както и направи няколко спирки.
В своите публикации особено за електрическата мобилност компанията подчертава тенденцията от последните години: увеличаване на мощността на серийните литиеви батерии заедно с намаляване на разходите за производството им. Това прави възможно създаването на все повече и повече електрически автомобили. Ако Sprinter с нулеви емисии бъде приет благосклонно на пазара, компанията може да се върне към програмата Vito Electric, от която германците се отказаха поради ниското търсене.