Компанията се надява моделът да си възвърне мястото No. 1 в сегмента в Европа
Новият Scenic предлага двуцветно решение, подобно на компактния кросоувър Captur. Колоните и покривът са с различен цвят от панелите на каросерията. Контрастът прави минивана още по-привлекателен.
От Renault казват за новия си миниван Scenic, че притежав "по-секси" дизайн, като същевременно поддържа своята практичност. Днес автомобилният производител разкрива подробности и снимки на четвъртото поколение на новия Scenic. Той има радикално нов външен вид, Renault се надява моделът да си възвърне мястото No. 1 в компактния сегмент на минивановете в Европа.
"С новия Scenic решихме да скъсаме с миналото. Той е по-модерен и по-секси, ориентиран е към динамични хора, но без да жертваме модулността, която осигури успеха на предишните три поколения ", казва шефът на дизайна на Renault Лауренс ван ден Акер.
Дизайнът на Scenic е вдъхновен от концепцията R-space, която Renault разкри на салона в Женева през 2011 г., припомни ван ден Акер.
Renault придава на Scenic кросоувър вид, същото което направи и с най-новия голям миниван Espace. "Ние се отдалечихме от еднообемната скучна форма и се движим в границите малко между сегментите на минивановете и офроудърите", заяви в интервю за Automotive News Europe Тиери Коскас, ръководител на продажбите и маркетинга на Renault,.
Новият Scenic притежава стайлинг елементи от малкия кросоувър Captur.
В официална информация на Renault се каза, че новият Scenic има нови стилистични характеристики, които им придават динамични линии. Клиренсът е увеличен, задният надвес е съкратен, а по-широката следа в предната и задната част предоставя на автомобила особено стабилна позиция.
От компанията подчертават, че миниванът е изработен с по-качествени материали както за екстериора, така и в интериора.
Renault трябва да направи нещо смело, за да си възвърне лидерството в компактния сегмент на минивановете в Европа, в който Scenic доминираше в продължение на почти две десетилетия. Scenic водеше сегмента до 2014 г., когато бе изпреварен от Citroen C4 Picasso.
Първият Scenic влезе в продажба през 1996 г. като допълнение в гамата към компактния Renault Megane. Той беше преименуван като Megane Scenic и бързо се превърна в най-продавания компактен миниван на Европа. При второто и третото поколение от името отпадна Megane . За второто поколение, което стартира през 2003 г., Renault допълни седемместен вариант с по-дълго междуосие, наречен Grand Scenic.
Тиери Коскас казваа, че Renault ще продължи да предлага Scenic с пет седящи места, както и седемместен Grand Scenic.
Миналогодишните продажби на Scenic и Grand Scenic паднаха със 7,3% до 105 171 в Европа, което нарежда на позиция No. 2 зад лидера в сегмента Citroen C4 Picasso / Grand Picasso, чиито нови регистрации намаля с 6,3% до 111 418 единици, сочат данните на JATO Dynamics. Като цяло сегментът на компактните миниванове в Европа намаля с 12,5% до 587 215 автомобила.
Анализатори от IHS Automotive прогнозират, че новият Scenic ще стигне своя връх в сегмента си през 2017 г. с около 145 000 годишно продажби.
Scenic ще дебютира на 1 март по време на автомобилното изложение в Женева и ще излезе на пазара през втората половина на тази година.