Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новият Nissan Leaf е по-близо до конвенционалните модели

09.05.2014 14:09
Туит

Променя не само характера на дизайна си , но и задвижването

Компанията Nissan ще се постарае да промени електрическия модел Leaf от следващото поколение, насочвайки стилистиката му към по-традиционни форми и пропорции. За сметка на това пък моделът ще разполага с акумулаторни батерии с увеличена енергийна плътност, които трябва да осигурят теоретичен пробег от около 300 км. При това с усъвършенстваните акумулатори ще се сдобие не само Leaf, но и технологично близкият до него модел на  Infiniti.

На фона на останалите електрически автомобили Nissan Leaf може да бъде наречен дори успешен модел, макар че ръководството на японската компания възлагаше много по-големи надежди за реализацията му. Все пак до средата на април 2014 г. са продадени около 110 000 автомобила, а мощностите в заводите в Япония, Великобритания и САЩ имат капацитет за производство на 250 000 електромобила годишно. За стимулиране на продажбите в компанията дори създадоха опростена базова версия. Това обаче все пак са някакви частични мерки, тъй като същинският скок в продажбите се очаква след смяната на поколенията.  От компанията обещават и доста подобен във всяко едно отношение автомобил.

Основната задача на Leaf е да се превърне в „нормално“ превозно средство. Главният креативен директор на Nissan и Infiniti Сиро Накамура и шеф-дизайнерът на Nissan Мамору Аоки са единодушни, че Leaf вече не трябва да се отличава от обичайните автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. Според Накамура следващият модел ще получи така наречения V-дизайн на предната част и „плаващ“ покрив с маскирани под стъкло задни колонки. Разбира се, все пак ще липсва радиаторна решетка.  

Според хората от Nissan дизайнът все пак не е най-важното. Вицепрезидентът на Nissan Анди Палмър обещава Leaf да стане „автономен“, тоест да има пробег от около 300 км, за да бъде конкурентен на конвенционалните автомобили и в това отношение. Това е важно, защото моделът не разчита на двигател за удължаване на пробега, както конкурентът му Opel Ampera. Това ще се дължи на акумулаторните батерии от ново поколение, с нов химически състав и, естествено, с повишена енергийна плътност.        

Еволюцията на батериите ще може да се види още в актуалното поколение – заедно с електрическия модел на Infiniti. Очакваният през 2017 г. модел с четири врати ще разполага с възможност за зареждане без кабели, но и увеличен пробег благодарение на спецификите на триобемната компановка. 

Коментари
comments powered by Disqus