Дълга традиция: Corsa-e е 18-ият победител на марката в класацията на престижния конкурс
Новият Opel Corsa продължава своя печеливш път и вече е носител на една от най-престижните награди в германската автомобилна индустрия – „Златен волан 2020”. Corsa-e победи трудни съперници за да достигне приза в категорията за малък автомобил. Най-продаваният малък автомобил в Германия е точно толкова наелектризиращ за експертите и читателите на Auto Bild и Bild am Sonntag, колкото за клиентите.
„Opel е електрически“, отбелязва изпълнителният директор на Opel, Михаел Лошелер, „и нашият нов Opel Corsa-e е най-доброто доказателство. Той показва че електрическият автомобил в наши дни може да бъде не само динамичен и практичен, но и достъпен. Горди сме с начина по който Corsa-e е убедителна за всички: нашите клиенти, читателите на Auto Bild и Bild am Sonntag, както и експертното жури и известните личности.”
Както обикновено, победителите трябва да преминат през две „препятствия“ по пътя към успеха. Първо, читателите на Auto Bild и Bild am Sonntag избират своите три фаворита във всяка категория, а те от своя страна отиват на финал. Жури от журналисти, състезателни пилоти и други автомобилни експерти след това тестват всеки един финалист на състезателното трасе на DEKRA- Лаузицринг, използвайки критерии базирани на тестовите методи на Auto Bild. С общ брой от 3221 точки, новият Opel Corsa-e безапелационно преодоля конкуренцията в раздела „малък автомобил“; на второ място остана Hyundai i20, а на трето VW e-Up, съответно с над 140 и 430 точки по-малко.
Opel Corsa-e: електрическа мобилност в най-чистата й форма
С мощност от 100 кВт (136 к.с.) и въртящ момент от 260 Нм, втория наличен още от момента на натискане на педала за „газта“, Corsa-e предлага авангардна електрическа мобилност. С пробег от до 337 км по цикъла WLTP[ Пробег, определен съгласно тестовата процедура WLTP (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). Пробегът може да варира в условията на реално шофиране и зависи от различни фактори, в частност от стила на шофиране, характеристиките на пътя, външната температура, използването на отопление и климатична система, както и предварителното темпериране. ], функционалният петместен модел е удобен за всекидневно шофиране. При използване на постояннотокова (DC) зарядна станция с мощност от 100 кВт, батерията с мощност от 50 кВтч може да бъде заредена до ниво от 80 процента за 30 минути. Corsa-e е подготвена за всякакви възможности за зареждане – чрез Wall box, бързо зареждане или с помощта на кабел от битовата електрическа мрежа.
Още базовата Corsa-e предлага автоматична климатична система с дистанционно управление, електрическа ръчна спирачка и безключово стартиране, съвместима с Apple CarPlay и Android Auto система Multimedia Radio със 7-инчов цветен сензорен екран, услуги OpelConnect Services и дигитален кокпит. Системи за подпомагане на водача като предупреждение за опасност от удар отпред, асистент за поддържане на лентата, разпознаване на пътните знаци и интелигентен круз контрол също са включени в оборудването без допълнително заплащане.
Актуалното поколение на Corsa: най-добре продаваният малък автомобил
Наградата „Златен волан“ заема с гордост място в поредицата от награди за новата Corsa. Журито на AUTOBEST вече определи най-добре продавания малък автомобил като “Best Buy Car of Europe 2020”. В Германия, Corsa спечели наградата в компактната категория за “Company Car of the Year”. Auto Bild и Computer Bild връчиха на новия модел на Opel приза “Connected Car Award 2019”. Corsa-e е осемнадесетият победител на Opel в наградите „Златен волан“, продължавайки една дълга традиция.
„Златен волан“ година Модел
1978 Opel Senator A
1979 Opel Kadett D
1981 Opel Ascona C
1982 Opel Corsa A
1984 Opel Kadett E
1987 Opel Senator B
1990 Opel Calibra
1994 Opel Omega B
1995 Opel Vectra B
1999 Opel Zafira A
2002 Opel Vectra C
2005 Opel Zafira B
2009 Opel Astra J
2010 Opel Meriva B
2012 Opel Zafira Tourer
2015 Opel Astra K
2017 Opel Ampera-e
2020 Opel Corsa-e
1978 – Opel Senator A: Първият „Златен волан“
През 1978 година, марката с лого със светкавица спечели първия си „Златен волан“ с Opel Senator. Представен на Автомобилното изложение във Франкфурт през септември 1977 г., Senator наследи легендарните модели Kapitän, Admiral и Diplomat и бе флагман на Opel, до края на производството му през 1993 година. Senator от моделна година 1978 се предлагаше с три различни двигателя – 2,8-литров с мощност 103 кВт/140 к.с., 3.0-литров със 110 кВт/150 к.с. и върхови 3,0-литров агрегат със 132 кВт/180 к.с..
1979 – Opel Kadett D: Носителят на награди с голямо вътрешно пространство
Една година по-късно, Opel отново бе на върха на подиума. Kadett D от 1979 г. бе първият компактен модел на Opel с предно предаване и успя да завоюва втората титла „Златен волан“ за марката. Благодарение на напречно разположените двигатели и липсващия карданен вал, той предлагаше на пътниците изобилие от пространство, въпреки компактните си външни размери и по-малката със 126 мм дължина спрямо предшественика. В допълнение, в Kadett бяха въведени нови двигатели с горно разположени разпределителни валове. Четирицилиндровият 1,3-литров OHC двигател имаше мощност от 44 кВт/60 к.с. или 55 кВт/75 к.с. В допълнение към изобилието от пространство на варианта комби с багажен обем от до 1425 литра, Opel предлагаше две различни версии хечбек. През януари 1983 г., последва и спортния Kadett GTE, с максимална скорост от 187 км/ч, оборудван 1,8-литров четирицилиндров мотор със 115 к.с.
1981 – Opel Ascona C: Добрите неща идват по три
През 1981 година, бе ред на Opel Ascona C да отнесе наградата, на базирания в Рюселсхайм автомобилен производител, у дома. Това бе първият автомобил на Opel в средния клас с предно предаване, наличен като седан и комби. Гамата от задвижващи агрегати за Ascona C включваше бензинови мотори с мощност от 1,3 до 1,6 литра и 1,6-литров дизел.
1982 – Opel Corsa A: Малък автомобил със голямо въздействие
Само 12 месеца по-късно, през 1982 година, изцяло новият модел на Opel Corsa A безапелационно грабна наградата „Златен волан“. Първият малък модел на Opel притежаваше функционална конструкция с дължина от само 3,62 метра. Каросерията му имаше дизайн включващ дръзко оформени арки на калниците, подобни на тези на рали автомобил и изключително нисък коефициент на обтекаемост от 0,36, който може би бе рекорден за класа. Corsa A бе създадена да се харесва на хората с домакинства, а върховият модел се наричаше Corsa GSi и имаше мощност от 72 кВт/98 к.с. Версиите хечбек и седан с две врати бяха допълнени през 1985 година с популярния модел с пет врати. Corsa A стана изключително търсен автомобил, от който бяха произведени 3,1 милиона броя.
1984 – Opel Kadett E: Още един победител в компактния клас
Пет години след като грабна приза „Златен волан“ за първи път, Kadett спечели наградата и с новото си поколение през 1984 г. Вторият Kadett с предно предаване, произвеждан от 1984 до 1991 година, бе абсолютен победител, и освен това спечели и наградата „Автомобил на годината 1984“. Kadett бе определен и като шампион по отношение на аеродинамиката. Спортният GSi, със Cd от едва 0,30, впечатли експертите и дори нормалният хечбек постигаше сензационната стойност от 0,32. 3,78 милиона броя от този „аеродинамичен“ шампион напуснаха поточните линии на завода.
1987 – Opel Senator B: Ако A спечели, B също трябва да спечели
Opel Senator B също успя да повтори успеха на предшественика си. Базиран на Opel Omega със задно предаване, новият флагман се предлагаше с шестцилиндрови двигатели, водещ от които беше балансираният и тих 3-литров агрегат с мощност от 115 кВт/156 к.с. Ако човек поставеше монета на ръба на двигателния отсек тя не падаше когато двигателят работи. По-късно шестцилиндровият агрегат получи и версия с четири клапана и променлив всмукателен контур Dual-Ram с доста могъщите 150 кВт/204 к.с..
1990 – Opel Calibra: Атлетът с ярка визия
Един истински шампион спечели „Златен волан“ през 1990 г: грабващо дъха купе с рекорден коефициент на обтекаемост от 0,26! Calibra се предлагаше с мощни двигатели в диапазон от 85 кВт/115 к.с. до 150 кВт/204 к.с.. Opel Calibra Turbo с двойно предаване и ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 6,8 секунди бе черешката на тортата. Гамата се допълваше и от V6 мотора с мощност от 125 кВт/170 к.с.. В моторните спортове, Calibra V6 спечели шампионата за туристически автомобили ITC през 1996 г.
1994 – Opel Omega B: Големият автомобил грабна златото
Второто поколение на Omega остави специални впечатления в журито. Динамичният дизайн, обширното вътрешно пространство, новите V6 двигатели с алуминиеви цилиндрови глави и мощност до 155 кВт/210 к.с. впечатлиха експертите. Новите системи от въздушни възглавници осигуряваха по-висока степен на безопасност за всички пътници. Комби версията гарантираше безкрайно багажно пространство, правейки автомобила идеален за семейства и хора с малък бизнес, докато седанът бе оценен за качествата му като представителен автомобил.
1995 – Opel Vectra B: Огледалце, огледалце, на вратата
Най-впечатляващите елементи в Opel Vectra бяха аеродинамично оформените огледала на вратите, създаващи хармонично единство с предната част на автомобила – детайл на който журито на „Златен волан“ не можеше да устои. Vectra спечели също и благодарение на своите нови и ефективни бензинови мотори с работен обем от 1,6 до 2,6 литра и мощност от между 55 кВт/75 к.с. и 125 кВт/170 к.с.. Дизеловите двигатели с директно впръскване и работен от 1,7 до 2,2 литра, осигуряващи впечатляващ разход на гориво, добавиха своя принос за избора.
1999 – Opel Zafira A: Променящият нагласите артист със седем места
Кой го изобрети? Opel! Да, компактният ван, който може да бъде превърнат от седемместен модел в транспортно средство с впечатляващ товарен обем (макс. 1700 литра) за едва 15 секунди без изваждане на дори и една седалка бе рожба на компанията от Рюселсхайм. Формулата се наричаше Flex7 и помогна на Zafira да спечели „Златен волан“ през 1999 г. Благодарение на авангардната концепция, седалките изчезваха в пода на автомобила, ако това е нужно. Гъвкавото чудо на пространството също впечатляваше с компактни размери и изключителна динамика на пътя.
2002 – Opel Vectra C: Владетелят на електричеството
Третото поколение Vectra успешно защити титлата спечелена от предшественика му със спечелването на златото. Новият автомобил от среден клас навлезе в електронната ера, свързвайки системите си чрез CAN (Controller Area Network) bus мрежа, и вече разполагаше с електрохидравлично кормилно управление. Мощността на бензиновите и дизеловите двигатели варираше от 74 кВт/100 к.с. до 206 кВт/280 к.с. с работен обем от 1,6 до 3,2 литра. През 2004 година, Opel оборудва Vectra с активното окачване IDS Plus с постоянна промяна на характеристиките на амортисьорите (Continuous Damping Control, CDC), с което техните параметри се адаптираха към преобладаващата ситуация на пътя.
2005 – Opel Zafira B: Завършване на златната дузина
Второто поколение на Zafira продължи утвърждаването на стандартите с развитието на системата от седалки Flex7 и спечели наградата „Златен волан“ отново. Освен това Zafira бе определена за най-бързия ван на планетата, когато OPC версията със 177 кВт/240 к.с. измина една обиколка на Северната дъга на на Нюрбургринг за 8:54:38 минути. Това бе постигнато не само благодарение на 240-те конски сили под капака, но и на невероятното окачване и кормилна уредба.
2009 – Opel Astra J: Компактният дизайнерски шедьовър
През 2009 година, Astra J, едно истинско чудо на дизайнерското изкуство, последва стъпките на чудото на вътрешното пространство Kadett D и на шампиона по аеродинамика Kadett E, осигурявайки третата титла „Златен волан“ на Opel в компактния клас. Astra следваше новата дизайнерска философия на Opel в която „скулптурната артистичност се среща с германската прецизност“. В допълнение, Astra J разполагаше с модерни системи за асистенция като Opel Eye и технологията на предните светлини AFL+, която освен другото, осветяваше завоите. Адаптивната ходова част FlexRide и помагаше да настройва окачването към съответната ситуация, а пътниците на предните седалки можеха да се наслаждават на удобството на сертифицираните от Германското дружество за здрави гърбове AGR седалки.
2010 – Opel Meriva B: Толкова интелигентен, толкова компактен, толкова златен
Meriva B, малкото братче на Zafira грабна златото през 2012 изразявайки отново експертния опит на Opel в областта на вановете. Журито бе убедено от функционалната система от седалки FlexSpace и задните врати FlexDoors, позволяващи лесен достъп до детските седалки отзад и удобство при слизане и качване за големите. Гамата от двигатели осигуряваше достатъчно мощност при умерен разход на гориво, благодарение на даунсайзинга и турбопълненето. Диапазонът на мощността се простираше от 55 кВт/75 к.с. до 103 кВт/140 к.с..
2012 – Opel Zafira Tourer: Луксозният салон на колела
Zafira бе допълнена от премиум партньора си Zafira Tourer, който незабавно спечели нова награда „Златен волан“. В допълнение към гъвкавия интериор, новата звезда впечатляваше с комфорта на салон, панорамния стъклен покрив и иновативни решения като базираният на радар контрол на скоростта и предупреждението за опасност от удар отпред.
2015 – Opel Astra K: Огромната крачка
И победителят е: актуалното поколение на Astra, базирано на напълно нова лека архитектура, задвижвано от модерни двигатели и оборудвано със системи за свързаност, смартфон интеграция и асистент за безопасност и сигурност OnStar. Astra също продължава традициите на Opel при въвеждането на технологии, преди използвани само в по-високи класове на компактния сегмент. Всичко това бе в основата на получаването на наградата „Златен волан“ за 2015 година. .
2017 – Opel Ampera-e: Шампионът по електрически пробег
Opel Ampera-e впечатлява с ускорението си като на спортен автомобил и до момента с най-високия пробег във своя сегмент. С едно зареждане на литиево-йонната батерия с капацитет от 60 кВтч могат да бъдат постигнати до 520 км пробег на базата на Новия европейски цикъл за шофиране (NEDC). Opel Ampera-e впечатлява също и когато става дума за измерване по цикъла WLTP (Световна хармонизирана тестова процедура за леки автомобили, скъсена тестова версия): в този случай, инженерите изчисляват комбиниран WLTP пробег от до 380 километра. Ampera-e ускорява от нула до 50 км/ч за едва 3,2 секунди. Освен това дългият 4,16 метра автомобил предлага изобилие от пространство за до пет пътници и багажен обем от 381 литра (1274 литра при сгънати седалки) – съчетание, което заслужава своя златен приз.
2020 – Opel Corsa-e: Електрическият бестселър
С шестото поколение на Corsa бестселърът стана електрически. Благодарение на батерията с капацитет от 50 кВтч, Corsa-e може да измине до 337 километра с едно зареждане (на базата на цикъла WLTP1) и поради тази причина е подходяща ежедневни нужди. На разположение е място за до пет пътници и дори базовата версия предлага множество високотехнологични системи за асистенция. С атрактивни цени, стартиращи от около 20,000 евро (в Германия, включително отстъпките), Opel прави електрическата мобилност достъпна.