Разширяване на продуктовото портфолио за устойчив глобален растеж
С концепта X-класа, представен в Стокхолм, подразделението Mercedes-Benz Vans дава конкретна представа за своя нов пикап. Първият премиум пикап ще комбинира най-доброто от два различни свята. Това е демонстрирано по впечатляващ начин от двата дизайна на концептуалния автомобил. Концептът категорично заявява, че бъдещият X-класа ще притежава всички силни страни на класически пикап – мощен, функционален, издръжлив и с офроуд способности. Но показва и какво ще отличава пикапа, който ще носи трилъчевата звезда на Mercedes. Новият X-класа ще бъде истински Mercedes от отличителния бранд дизайн и комфорт до динамиката на шофиране и сигурността. Така Mercedes-Benz ще бъде първият премиум производител, който ще отговори на променящите се изисквания в глобалния сегмент на средноразмерните пикапи. И първи ще превърне мощния еднотонен пикап с до пет седящи места в атрактивен градски и семеен автомобил.
С пикапа Mercedes-Benz Vans ще разшири продуктовата си гама с четири моделни серии. В същото време марката с трилъчевата звезда ще бъде първият производител, който ще завземе обещаващия сегмент на средноразмерните пикапи. Daimler AG ще направи деветцифрена инвестиция в евро за новите моделни серии за периода до пазарния дебют на автомобила. Пикапът ще бъде на пазара в края на 2017 година с името Mercedes-Benz X-класа. Основните пазари, към които е насочен, са Аржентина, Бразилия, Саудитска Арабия, Австралия, Нова Зеландия и Европа.
Д-р Дитер Цече, член на борда на директорите на Daimler AG и ръководител Mercedes-Benz леки автомобили: "С пикапа затваряме една от последните празнини в портфолиото ни. Нашата цел е да предложим на клиентите си автомобили, които да отговарят на специфичните им нужди. X-класата ще зададе нови стандарти в един разтящ сегмент".
"Ние ще отворим и променим сегмента на средноразмерните пикапи с първия в света истински премиум пикап за модерен градски лайфстайл ", казва Волкер Мьоринвег, ръководител Mercedes-Benz Vans. "Нашата бъдеща X-класа ще бъде безкомпромисна. Носеща рама, мощен шестцилиндров двигател и перманентно задвижване на всички колела са задължителни за нас. Като добавена стойност гарантираме сигурност, комфорт, пъргавина и експресивен дизайн – с други думи, всичко което отличава автомобилите, носещи звездата на Mercedes. По този начин ще привлечем нови клиенти, които не са обмисляли притежаването на пикап досега."
Променящ се сегмент: Mercedes-Benz е първият премиум производител на пикапи
Световният пазар за средноразмерни пикапи преминава през радикални промени. Отминаха времената, в които тези автомобили се купуваха за „работни добичета”. Вместо това те стават изключително популярни като многостранни автомобили, които едновременно могат да обслужат лични и товани нужди, както и изцяло лични нужди.
Процентът на пикапите, използвани за лични цели, отбелязва постоянен ръст през последните години. В допълнение, двойната кабина се доказва като предпочитана модификация, защото предлага пространство за до пет човека. Все повече и повече клиентите на пикапи търсят характеристиките и комфорта на пътнически автомобил. Подобно развитие имаше и в сегмента на офроуд автомобилите преди 20 години. Тогава, Mercedes-Benz беше първият премиум производител, който предложи SUV автомобил – M-класата, която категорично промени офроуд сегмента и донесе траен успех за марката.
“Двата дизайн варианта на концепта X-класа интерпретират нашия отличителен SUV бранд дизайн по най-експресивен начин и подчертават нашата дизайн философия: те са яки и готини”, казва Гордън Вагенер, ръководител дизайн в Daimler AG.