Цените остават почти непроменени, с малка разлика в зависимост от оборудването
След четиригодишно присъствие на пазара, Seat реши да обнови бестселъра Leon с нова визия. Ние разгледахме модификациите и вече имаме становище по въпроса. Цените за тривратката стартират от 14 990 евро.
Необходим е много внимателен поглед, за да забележите промените на освежения Seat Leon - най-продавания модел на Seat, където дизайнерите са обновили почти всичко в предната част, променената конфигурация на фаровете наподобява на оформлението на Ateca, дневните светлини също служат и за мигачи. Радиаторната решетка е опната, по-малките фарове за мъгла са LED, бронята също е с нов дизайн.Задната част е деликатно шлифована с нови LED светлини и допълнителна светлинна лента на ръба на бронята. Но както отпред, така и отзад, дизайнерите са пипали много, много внимателно и то не без основание, защото клиентите определят външния вид като основен аргумент при покупката на Leon, много преди всички останали.
Системи за подпомагане от Ateca
Според специалистите от развойния отдел безопасността и комфортът също са на дневен ред. След намесата опционалните LED фарове ще светят по-силно в сравнение с преди. Относно системите за подпомагане, Leon заимства от портфолиото на Ateca. Така адаптивният круиз контрол АСС, заедно с асистента за поддържане лентата на движение, предоставят възможността автомобила да поддържа скоростта на предходното превозно средство в трафика до около 60 км/ч. Фронталният радар е подобрен, след което той разпознава пешеходците, пътните знаци, като в бъдеще ще може да разпознава и много повече знаци. При извънредна ситуация асистентът за спешни случаи активира автономно спиране на Leon.
След качване разбирате, че вратите могат да се отварят без ключ. Leon не разполагаше досега с тази опция. Това включва също и старт бутон за двигателя, който е разположен на централната конзола пред скоростния лост, който привлича вниманието с червени пулсиращи светлини. Davor също е нов в Leon, поставката за смартфона, позволява безжично зареждане на батерията. Ще ви се стори, че лостът за ръчната спирачка е пропуснат, той е наличен само в основната версия Reference, Style не разполага с електрическа ръчна спирачка.
Топ инфотейнмънт почти без бутони
Когато най-новата инфотейнмънт система Media Plus е на борда, страничните бутони за директно управление са отстъпили място на осеминчов екран. Останали са само два ръчни бутона, един извиква главното меню и друг, с който се включва смартфонът към системата и в зависимост от операционната система чрез Mirrorlink, Apple Car Play или Android Auto. От двата ротационни бутона е останал само този за силата на звука. Вторият, който доскоро увеличаваше или намаляваше картата на навигацията, е отпаднал. Това вече ще става подобно на смартфон, само чрез плъзгане на палеца и показалеца върху сензорния екран, което по време на шофиране е свързано с повече отклоняване на вниманието.
Иначе в интериора нищо съществено не се е променило, до края на 2017 се предвижда виртуален кокпит като на Audi A3. В замяна на това, Seat обещава повече комфорт още сега. Благодарение на допълнителните мерки за изолация на стената на двигателния отсек, както и по-дебелото и еластично фолио на триплекс предно стъкло, Leon определено ще бъде доста по-тих. Адаптивните амортисьори, каквито досега имаха само динамичните топ варианти FR и Cupra, в бъдеще ще се предлагат също и в допълнителното оборудване Xcellence. Xcellence е приложима, освен в FR , Reference и Style, за разлика от спортния FR, където е ориентирана към водача. Наред с другото, тя се характеризира със специална облицовка и адаптивни амортисьори с по-мека характеристика в режим на комфорт.
1.5 TSI идва по-късно
А двигателите? 1,0 TSI с трицилиндров турбо беше пуснат още преди фейслифта, 1,4 TSI с повишения 1,5-литров обем ще трябва дълго да чака. Seat предвижда в бъдеще 1.6 TDI да генерира 115 к.с., вместо досегашните 110 к.с. и предлага Kombi с двулитров TDI с мощност 150 к.с. и задвижване на четирите колела, заедно със седемстепенна трансмисия с два съединителя.
Докато мощните Cupra варианти стартират през следващата година, останалите модификации ще стартират най-рано през 2017. Той може да се купи веднага в пет нива на оборудване: като Leon, Reference, Linien Style и FR, както и с новата Xcellence-Version. Цените започват от 14 990 евро за версията SC с три врати. Петвратката струва 15 480 евро, Kombi ST от 16 640 евро. Според Seat цените остават почти непроменени, с малка разлика в зависимост от оборудването от 300 до 500 евро. Като цяло, Leon си остава най-продаваният модел на марката.