През миналата година продажбите на модела в Европа паднаха с 27%
Генералният директор на Citroen Линда Джаксън заяви пред изданието Automotive News Europe, че следващото поколение на Citroen C5 ще се произвежда и ще се продава в Китай (там правят и сегашното поколение на модела в смесеното предприятие с Dongfeng). Но дали ще има нов C5 в Европа е големият въпрос. Тук през миналата година продажбите на модела паднаха с 27%. Причината не е само във възрастта на модела (2007), но във всички сегменти има спад с 37%. Джаксън не е убедена, че производството и продажбите на Citroen C5 на Стария свят са нецелесъобразни. Докато в Китай продажбите на автомобилите от този пазарен сегмент вървят доста добре.
Последната актуализация на модела стана през 2012 г., но подобно на предишния, промените са едва доловими.
До появата на третото поколение C5 трябва да се чака една година и половина или две. Най-близкото ново попълнение в гамата на Citroen е тайнствен компактен седан. Има предположение, че това е нов бюджетен автомобил, предназначен основно за китайския пазар, или дори само за него.
Но какви са плановете ... Преди три години мениджърите твърдяха, че събратята C5/508 ще бъдат създадени на една от платформите на GM и ще бъдат сглобявани в завод на Opel в Европа. Сега концепцията е променена. За новия Peugeot 508, в частност, все пак има някаква информация. Той ще се появи през 2017 г., ще използва платформата EMP2, при това инженерите обещават да вложат в новия модел много нововъведения. Например, система за автономно управление на магистрала или в градски условия.
За външния вид на новите седани на Peugeot и Citron е твърде рано да се говори. Можем само да предполагаме как ще изглеждат, ако съдим по дизайнерските концепции на концерна. Например Quarz и Aircross.
Французите извършиха микроскопични промени на малкия C1: разширен списък на наличните екстериорни цветове, включително двуцветни варианти, дори въведоха системата за следене на лентата на движение и автоматично спиране в градски условия с лазерен сензор.
За следващия Citroen C5 данните не са никак оптимистични. Например, той ще се сбогува с пневматичното окачване Hydractive. С цел постигане намаляване на цената на автомобила инженерите ще се върнат към нормалното окачване. А "умното" окачване по-нататък ще бъде привилегия на автомобилите от новата марка DS, това обеща преди няколко дни шефът й – Ив Бонфон. Едва ли става дума за пневматичното окачване, по-скоро за някой вид адаптивно окачване с електронен контрол на амортисьорите. От друга страна, богатият опит на Citroen в хидропневматичните системи може да бъде използван в луксозната марка DS.