Дуетът в състав седан Dacia Logan III и хечбек Sandero III ще гастролира през есента на 2020 г.
Седанът Dacia Logan се подготвя за смяна на поколението. Току-що се състоя "шпионският" дебют на "третия" Logan, който беше забелязан в южната част на Европа. Това е важен проект за компанията и не само заради популярността на модела. Настоящите Logan и Sandero (второ поколение, в производство от 2012 г.) използват остарялата платформа M0 (това е само еволюция на стария B0), а третото поколение трябва да премине към бюджетната версия на модерната модулна архитектура CMF-B, известна с най-новите поколения на моделите Renault Clio и Renault Captur.
Съдейки по прототипа, силуетът на новия Logan ще бъде по-удължен. Може би дори камуфлажът върху стъклото на задната врата да изчезне и в багажника се появява прозорец. Но в момента тези части са старателно замаскирани.
Капакът на багажника е много къс, а задният прозорец е наклонен. Logan се готви да пробва каросерия лифтбек? Както например следващия руски Volkswagen Polo. Маскирането не позволява да видим напълно истината. Така че въпросът остава без отговор.
Актуалните Logan и Sandero разполагат с гама от повече от десет двигателя (ако вземем предвид всички пазари общо и различни видове гориво, от бензин и дизел до етанол и газ), с работен обем от скромни 0,9 л. до 2 литра (версия RS) , Подобна картина ще продължи и в третото поколение. Въпреки това, някои двигатели вероятно ще получат умерена хибридна задвижваща система под формата на стартер-генератор, да кажем атмосферен двигател с мощност 75 к.с. Класически хибрид също не може да бъде изключен, поне за някои пазари.
Няколко дни по-рано новото поколение на хечбека със същата платформа Dacia Sandero попадна в обективите на фотошпионите. Тестовете му се провеждат в Северна Европа.
Добавяме, че в редица страни, включително Русия, Logan и Sandero принадлежат към гамата на Renault. Освен това разликите с Dacia не се свеждат само до табели на предния капак и волана. Дизайнът на броните, радиаторните решетки, светлините и интериора, двигателната гама се разминава. Например, в Бразилия, Logan и Sandero имат редица свои оригинални характеристики във външния вид и задвижването.
Ако вярваме на прототипа, централният екран на събратята ще бъде високо позициониран. Все още има намеци за LED предни и задни светлини в по-скъпите версии на Logan / Sandero. Друга промяна: третата стоп светлина се премества от стъклото към спойлера.
Всички тези размишлени интерпретации на оригиналния модел ще видим по-късно. Дуетът в състав седан Dacia Logan III и хечбек Sandero III ще гастролира с цялата си слава през есента на 2020 г. (на автосалон в Париж или на самостоятелно събитие). През 2021 г. очакваме комбито Logan MCV и високопроходимите версии на споменатите модели с префикс Stepway.