Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новият шеф на марката Borgward обеща да върне славата й

21.05.2015 11:00
Туит

Isabella Coupe (1957-1961) с две врати е може би един от най-красивите модели на марката

Компанията Borgward Group AG обяви по време на автомобилното изложение в Женева през март тази година възраждането си след повече от половин век забвение. На 15 май бе избран председател и главен изпълнителен директор на автомобилния производител. И това е Улрих Валкер, бивш директор на Daimler за Североизточна Азия.

Улрих Валкер започва 35-годишната си кариера в индустрията като инженер. Постепенно той се издига до висши ръководни длъжности в производството, маркетинга, продуктовото планиране, управлението на качеството, продажбите, изследванията и развитието. Последната му голяма спирка по пътя му е в периода  2006-2013, тогава Валкер е отговорен за развитието на Daimler в Китай, Макао, Тайван и Корея.

През 2000-2004 Валкер е член на Управителния съвет на Mitsubishi Motor  и е отговорен за разработването на нови продукти и планиране на производството. През 2004-2006 г. той е бил президент на марката Smart и я налага в Китай и Съединените щати.

Нека да припомним накратко историята на немския производител. В периода 1919-1962 г компанията (в нейната история има няколко промени на името и сливания) произвежда леки автомобили и камиони, както и автобуси под марките Borgward, Hansa, Goliath и Lloyd. Освен това компанията проектира първия следвоенен немски хеликоптер Kolibri (1958 г.). Негов конструктор е Хенрих Фоке, един от основателите на известната фирма Focke-Wulf. Но Borgward така е не успява да пусне на конвейера вертолета Kolibri. През петдесетте години на миналия век компанията е един от най-големите производители на автомобили в Германия. Въпреки това през 1961 г. тя фалира, а година по-късно приключва окончателно дейността си.

Автомобилният производител е участвал успешно в редица състезания. Болидът Borgward Hansa 1500 RS е сниман на пистата Авус в Берлин. През 1953 г.автомобилът се нарежда на трето място в абсолютния маратон „1000 километра на Нюрбургринг” и на първо място в своя клас.

През 2008 г. внукът на основателя на компанията Карл Боргвард – Кристиан, създава в Люцерн компания наследник. Оттогава върви и подготовка за производство на нови автомобили. Първият от тях компанията Borgward ще представи през септември тази година във Франкфурт. А след това Кристиан и колегите му обещават да създават два нови модела годишно. Къде ще става производството на колите Borgvard още не е уточнено. Между другото, Кристиан Боргвард е и президент на компанията, определящ общия курс на развитието, докато върху Валкер ще падне отговорността за управлението на текущите дейности, вариращи от разработка и производство до продажбите на автомобилите.

В края на петдесетте години за компанията Borgward работят 23 000 служители. Пикът на производството е през 1959 г., когато са сглобени 104 410 автомобила,  63,5% от тях са били за износ. През януари 1961 г. 9% от всички регистрирани автомобили в Германия са били произведени от  Borgvard.

В периода 1919 – 1961г. Borgward произвежда повече от 1 милион автомобила в предприятието си в Бремен, Германия, в това число седана Borgward Hansa 1500 и купето Isabella TS coupe.

Тази година щаб-квартирата на компанията ще се премести в Щутгарт, в най-новия бизнес комплекс Citygate Building. Интересното е, че в университета в Щутгарт е учил самият Валкер. Сега той казва, че Borgward ще върне достойнството си в списъка на автомобилните производители. При това Улрих позиционира старата-нова марка като „достъпен премиум бранд”.

Коментари
comments powered by Disqus