Четирилитровият V8 на Bentley генерира 507 к.с. максимална мощност и пиков въртящ момент от 660 Нм. Той ще бъде представен на автосалона в Детройт при моделите Continental GT и GTC.
Екипът от Крю е работил успоредно с инженерите на Audi по развойната дейност за новия двигател, който е оборудван със система за деактивация на четири от цилиндрите. Благодарение на нея купето Continental GT и кабриолетът GTC могат да изминат 800 километра с един резервоар. Какъв точно е разходът и колко са емисиите CO2 обаче ще стане ясно едва по време на официалната премиера в Детройт.
Директното впръскване, лагерите с по-ниско съпротивление на търкаляне, оптимизираният температурен мениджмънт, системата за рекупериране на спирачната енергия и новото турбо гарантират не само отлична ефективност, но и впечатляваща динамика. При 6000 об./мин максималната мощност достига 507 к.с., а въртящият момент от 660 Нм е наличен в диапазона от 1700 до 5000 об./мин. Комбинацията с новата осемстепенна автоматична трансмисия на ZF позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди при максимална скорост от 290 км/ч.
Новият двигател ще се монтира в Continental GT и GTC, но няма да замести 6-литровия W12, а ще се предлага успоредно с него. Двата модела ще се отличават от по-мощните си събратя по черната радиаторна решетка с хромирана лайстна, червената емблема на Bentley, трите въздуховода на предната броня и двата двойни накрайника на изпускателната система. 20 цоловите колела са стандартни, но в списъка с опциите попадат новите 21-цолови с шест спици и лаково покритие Diamond Black или Diamond Silver.