Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ново поколение преобразуватели на въртящия момент създаде компанията LUK

16.10.2014 13:50
Туит
Ново поколение преобразуватели на въртящия момент създаде компанията LUK

Новият преобразувател е по-малък и по-лек от досегашните и е особено функционален за автомобили задвижвани от даунсайзинг двигатели с автоматични трансмисии.

Според експертите в областта на трансмисиите, новите даунсайзинг двигатели са предизвикателство по отношение на балансирането не само за специалистите в областта на моторите и това е особено валидно за трицилиндровите агрегати. В състоялия се наскоро технологичен симпозиум в Детройт експертите от компанията LUK показаха своя integrated torque converter (LUK iTC), преобразувател с опростена конструкция, чиято цел е потискане на вибрациите и намаляване на разхода на гориво.

При iTC се елиминира буталната плоча с дебелина от 3-4 мм на предишния преобразувател, като функциите и се поемат от самата турбина. Казано по-просто, вместо да се използва отделен съединител, самата турбина се модифицира и поема и тези функции. За първи път инженерите на Shaefler (компанията  собственик на LUK) комбинират тези два компонента, които от десетилетия се използват като отделни елементи в конструкцията. По-този начин се спестява значително тегло, а трансмисията става по-къса.  

Така мултифункционалната трансмисия на LUK iTC може да бъде оборудвана с допълнителен съединител на работното колело на турбината, който позволява на двигателя да работи с по-високи обороти от нея. Тъй като турбината не  е включена директно към двигателя, последният може да осигури по-бързо въртящ момент. При турбомоторите това позволява да се намали ефекта от турбо дупката. Конструкцията на iTC позволява монтажа на съединителя без значителни промени. В допълнение към двата стандартни канала за високо налягане, е вграден трети който свързва задната страна на съединителя на работното колело с масления картер. Всички тези промени позволяват и интегрирането на по-голям демпфер, спомагащ от своя страна за по-балансираната работа на двигателя. Първото приложение на ITC може би ще стане факт през 2017 година, като конструкторите работят върху версии както за предно така и за задвижване на четирите колела.

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus