Новият преобразувател е по-малък и по-лек от досегашните и е особено функционален за автомобили задвижвани от даунсайзинг двигатели с автоматични трансмисии.
Според експертите в областта на трансмисиите, новите даунсайзинг двигатели са предизвикателство по отношение на балансирането не само за специалистите в областта на моторите и това е особено валидно за трицилиндровите агрегати. В състоялия се наскоро технологичен симпозиум в Детройт експертите от компанията LUK показаха своя integrated torque converter (LUK iTC), преобразувател с опростена конструкция, чиято цел е потискане на вибрациите и намаляване на разхода на гориво.
При iTC се елиминира буталната плоча с дебелина от 3-4 мм на предишния преобразувател, като функциите и се поемат от самата турбина. Казано по-просто, вместо да се използва отделен съединител, самата турбина се модифицира и поема и тези функции. За първи път инженерите на Shaefler (компанията собственик на LUK) комбинират тези два компонента, които от десетилетия се използват като отделни елементи в конструкцията. По-този начин се спестява значително тегло, а трансмисията става по-къса.
Така мултифункционалната трансмисия на LUK iTC може да бъде оборудвана с допълнителен съединител на работното колело на турбината, който позволява на двигателя да работи с по-високи обороти от нея. Тъй като турбината не е включена директно към двигателя, последният може да осигури по-бързо въртящ момент. При турбомоторите това позволява да се намали ефекта от турбо дупката. Конструкцията на iTC позволява монтажа на съединителя без значителни промени. В допълнение към двата стандартни канала за високо налягане, е вграден трети който свързва задната страна на съединителя на работното колело с масления картер. Всички тези промени позволяват и интегрирането на по-голям демпфер, спомагащ от своя страна за по-балансираната работа на двигателя. Първото приложение на ITC може би ще стане факт през 2017 година, като конструкторите работят върху версии както за предно така и за задвижване на четирите колела.