Как ще изглежда новата „петица“, или какво видяхме под камуфлажа от шпионските снимки
През есента на 2023 г. BMW ще започне продажбите на новото поколение G60 на Серия 5. Моделът ще получи и електрическа версия с до 750 к.с., но вече няма да се предлага с V8.
Нашият ловец на маскирани прототипи успя да заснеме BMW Серия 5 в ранен етап на разработка. Все още силно камуфлираният модел обаче още не разполага със серийните си предни и задни светлини, но показва новата си форма въпреки маскировката. Освен това нашият дизайнер вече разкри виртуално новата „петица“.
BMW Серия 5 с ниски „бъбреци“
В сравнение с G30, който е на пазара от 2017 г., новата Серия 5 има по-ниска предна част. Не се вижда спорната решетка на BMW M3 или Серия 4, вместо това се появява широка, но ниска решетка на „бъбреците“. Като цяло моделът, изглежда, е по-дълъг, надвесите сякаш са по-големи, особено отпред. Пътническата клетка е изместена малко назад, дръжките на вратите с вдлъбнатини за ръкохватките са заимствани от i4, покривът се спуска под плавен наклон към задната част и преминава в капак на багажника със заден аеродинамичен ръб. Изглежда, че тук задната част е по-наклонена, отколкото при сегашния модел.
Задните прозорци показват характерната за BMW чупка на Хофмайстер. По отношение на дизайна на светлините BMW Серия 5 вероятно ще заимства от iX. Като цяло моделът ще е с увеличени размери; дължината ще достигне малко под пет метра или дори повече.
Серия 5 като BMW i5
Заснетите от нас модели носят стикери "Electric Vehicle" („Електрическо превозно средство“) и "Hybrid Test Vehicle" („Хибридно тестово превозно средство“). Това не е чудно, защото от 2023 г. BMW ще постави тази серия върху модифицираната платформа CLAR (Cluster Architecture II), която позволява не само двигатели с вътрешно горене с меки хибриди, но също и plug-in хибриди, както и чисто електрически задвижвания. Съответно Серия 5 също ще бъде налична по-късно като i5, аналогично на BMW 7/i7 или Серия 4/i4.
Последният от споменатите модели има батерия от 80 кВтч и предлага до 544 к.с. в i4 M50. При BMW i7 може да бъдат вградени акумулатори с различни размери и капацитет до 120 кВтч. Върховият i7 се предлага със заден мост, на който в общ корпус са разположени два електродвигателя плюс инвертор плюс силова електроника и диференциал, а друг, по-слаб електромотор задвижва предния мост. Новата осемстепенна трансмисия на ZF осигурява силовото предаване при plug-in и меките хибриди.
BMW M560e вместо M550i
Тази конфигурация с около 750 к.с. със сигурност би била възможна за i5 в M-изпълнението, особено след като BMW вече показа това задвижване в мощен електрически прототип с батерии. Според сведения от вътрешни източници на auto-motor-und-sport.de на клиентите на Серия 5 ще им се наложи да се лишат в новото поколение от 4,4-литровия twin turbo V8 мотор на M550i с 530 к.с. Вместо това ще се използва задвижването от M760e. Този шестцилиндров двигател с работен обем 3,0 литра и мощност 381 к.с. е съчетан с електромотор със 197 к.с. – така Серия 7 разполага с 571 к.с. системна мощност. В BMW M560e агрегатът би трябвало да доставя около 560 к.с. и също да насочва мощността към четирите колела чрез осемстепенна автоматична трансмисия на ZF.
Около шест месеца след Серия 5 седан при дилърите ще пристигне комби версията Touring (G61) на „петицата“, а също и M5. Последният, разбира се, и занапред ще бъде задвижван от осемцилиндров агрегат.
Серия 5 с I-Drive 8
За интериора пътниците могат да очакват новата операционна система I-Drive 8, която BMW представи на CES още в началото на 2021 г. Структурата на менюто е адаптирана, при което съществените функции, като навигация, управление на мултимедия или телефонно приложение, и занапред ще се показват в големи, подобни на плочки прозорци, а най-важната информация вече се представя в главното меню.
Head-up дисплейят предоставя на водача всички важни данни за шофирането, включително навигационни изображения. Ако гледате по класическия начин към контролните уреди, ще можете да намерите тази информация и на 12,3-инчовия екран зад волана. На централната конзола се кипри 14,9-инчов информационно-развлекателен дисплей, чрез който клиентите и клиентките могат зареждат автомобилен софтуер или да купуват онлайн услуги.
Заключение
Хората от BMW наричат своята стратегия, която им дава възможност да предлагат всички задвижвания на една платформа, "Силата на избора". В съответната насока е проектирано и предстоящото BMW Серия 5 във вариантите G60 и G61. Моделът от горния среден клас ще се предлага от 2023 г. като класически седан и шест месеца по-късно като комби Touring. При задвижването изборът ще включва дизелови двигатели като меки хибриди и бензинови като plug-in хибриди. Към тях във версията i5 ще се присъединят чисто електрически задвижващи системи.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Щефан Балдауф
Компютърна графика: Кристиан Шулте