Автомобилът с пет врати ще получи по-остри ръбове, ще се отърве от излишни плавни линии
В облика на новото поколение на хечбека Hyundai i30 остават много малко неизвестности, появяват се дори и нови данни за модела. През миналата година автомобилът бе издебнат по време на пътни тестове по стръмните пътища на Алпите, а при последното изпитание прототипът се появи с по-малко камуфлаж. По-специално, за първи път вече ясно се вижда радиаторната решетка, на новите кадри се вижда и по-добре оптиката за европейката версия.
Външните контури на радиаторната решетка е кръстоска между i40 и новия седан Genesis. Освен това в интериора се открояват оригинални линии.
Решетката на радиаторната решетка не се свързва толкова пряко с моделите на Hyundai, отколкото с братската марка KIA – например кросоувъра Sportage. Оформлението на дневните светлини и фаровете против мъгла с триъгълни очертания в бронята, разширени във вертикална посока, несъзнателно напомнят най-новата Optima. В по-луксозните нива на оборудване очакваме и светодиодни светлини.
Сега най-малкият двигател на модела е 1,4-литровият атмосферен мотор със 100 конски сили (134 Нм). В новото поколение вместо него трябва да се появи трицилиндров турбо агрегат със 106 "коня" и 137 Нм (компанията има и версия на същия двигател със 120 к.с. и 171.6 Нм). Като цяло, броят на атмосферните двигатели ще бъде намален, може да остане само 1,6 GDI (135 к.с., 164 Нм), но пък затова могат да се появят м нови турбо варианти.
В сравнение с предишното поколение този автомобил с пет врати ще получи по-остри ръбове, той ще се отърве от излишни количества плавни линии. Най-доброто в този случай ще бъдат очертанията на мигачите.
На върха в двигателната гама сега стои модификацията i30 Turbo с агрегат 1,6 T-GDI (186 к.с. и 265 Нм). В третото поколение на автомобила над този мотор се бъде позициониран хечбекът i30 N с двулитров турбо двигател, чиято мощност е 260 сили. Той ще бъде в състояние да развие максимална скорост от 250 км/ч. Сега най-бързият хечбек i30 постига 219 км/ч.
Още едно нововъведение не само за модела, но и за марката като цяло: ако се съди по прототипа, автомобилът ще получи голям екран на мултимедийна система, стърчащ над арматурното табло, като при немските премиум автомобили.
Днешните дизелови двигатели 1,4 (90 к.с. и 220 Нм) и 1,6 (136 к.с. 280-300 Нм) най- вероятно ще бъдат съхранени с някои корекции. И накрая, нека не забравямe, че всички версии на модела i30, както и преди, ще бъдат оборудвани с предно задвижване, но представители на компанията вече споменаха, че от техническа гледна точка не е изключено i30 да получи задвижване на всички колела, което е съвсем реално. Всъщност тази стъпка в скоро време няма да бъде направена.