Най-вероятно ще бъде показан пред публиката през есента на 2017 г. във Франкфурт
Настоящото пето поколение на модела Opel Corsa (индекс Е, представен през лятото на 2014 г.), е построено върху предишната Corsa D и неслучайно толкова прилича на нея. В края на краищата, междуосието остава същото (2510 мм), но поради броните дължината е нараснала само с 22 мм (4021мм). В същото време и каросерията, и шасито са значително преработни. Германците предпочитат да определят резултата като следващо поколение. Междувременно жизненият цикъл ще бъде по-кратък – „шестата” Corsa вече започна пътни тестове.
Хечбекът Corsa F най-вероятно ще бъде показан пред публиката през есента на 2017 г. по време на автомобилното изложение във Франкфурт, а на пазара ще се появи до края на годината или в началото на 2018 г.
Ако се съди по първите снимки на прототипа с пет врати, Corsa ще порасне на големина - това е очевидно дори за просто око. Ясно е: автомобилът не трябва да отстъпва на следващите Fiesta и Polo, както като габарити, така и като междуосие.
И този път всичко е много сериозно. В основата на Corsa F лежи новата платформа Gamma G2SC, която се използва и в някои други компактни модели на концерна GM, по-специално на следващия модел Chevrolet Sonic (на редица пазари известен като Aveo). Известно е, че архитектурата на актуалната Corsa E е платформата SCCS (известна още като GM Fiat Small). Под капака ще видим широка гама от три- и четирицилиндрови двигатели. Няма да мине и без версия OPC, но засега за нея няма данни, както и дали ще бъде запазен сегашния 1,6 турбо двигател .
Оптиката на новата Corsa наподобява и на Astra К. Ако се съди по камуфлажа, на задната колона може да се появи декоративен прозорец или нещо подобно.
Преди известно време по пътищата бе забелязан и седан, очевидно на основата на същата Corsa F, но само че с багажник Под маскираната предница личат стилистични елементи от Buick, въпреки че редица други декоративни детайли според думите на фотографа приличат на части от Opel.
Имат много общи неща между седана и хечбека, но освен задната част имат и различен екстериор.
Причината може да бъде открита в историята на Corsa и нейните клонинги с други модели. Не е изключено Corsa да се появи отново с версия с четири врати, и то не само една, а под различни имена. В Европа автомобилът може да се нарича Corsa Sedan, а в Китай - Chevrolet Sail и дори Buick Sail (по-луксозен вариант).