Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Няма конкретна причина за катастрофата на Колин Макрий

12.02.2009 17:23
Туит
Няма конкретна причина за катастрофата на Колин Макрий

Специалистите, отговорни за разследването на инцидента, при който загинаха световният рали-шампион за 1995 година Колин Макрий и трима негови спътници, не са установили конкретната причина за катастрофата на хеликоптера.

В официалния доклад по случая се казва, че шотландецът е поел големи рискове при полета, а по време на злополуката не е разполагал с валиден летателен лиценз.

Колин Макрий, неговият петгодишен син Джони, семейните приятели Греъм Дънкан и шестгодишният Бен Порцели загинаха на 15 септември 2007 г., след като хеликоптерът на бившия рали пилот се разби над местността Джървисууд, близо до имението му в Ланарк. Според доклада на Air Accidents Investigation Branch летателният лиценз на шотландеца е изтекъл още през февруари 2005 г., а този за управление на съответния хеликоптер Eurocopter Squirre - през март 2007 г.

При разследването са възстановени данните от камерата на Дънкан (петминутно видео), но въпреки това конкретната причина за инцидента не е установена. Според следователите обаче Макрий е поел излишни рискове при полета.

„Хеликоптерът се е движил може би с около 130 – 135 възела (240 – 250 км/ч), спускайки се към долината. Скоростта на движение относно земята е била приблизително 150 възела (278 км/ч) заради попътния вятър“, се казва в доклада по случая. „Пилотът е предприел сложна маневра, за да насочи хеликоптера към долината при сравнително малка височина и висока скорост. Високата скорост, липсата на достатъчно височина и гористата местност са изисквали много прецизна маневра, която е изложила водача и неговите спътници на голям риск.“

„Точната преценка е много сложна при спускане с толкова висока скорост и наличието на силен попътен вятър. Пилотът е насочил хеликоптера по начин, който до голяма степен ограничава възможността за справяне с евентуална грешка или с появата на необичайни обстоятелства. Рязка маневра в комбинация с единия или двата от горепосочените фактори може да е довела до инцидента. Добрите летателни умения изискват от пилота да познава ограниченията на своята машина и да не попада в такива ситуации, които биха надхвърлили нейния потенциал."

В доклада на AAIB се казва още, че сред възможните причини за катастрофата са удар с птица, случайна намеса върху контролните уреди от страна на Дънкан, след като е изтървал камерата, и феноменът servo transparency, при който функционирането на хидравличните системи се нарушава вследствие прекомерното натоварване на машината.

Коментари
comments powered by Disqus