Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нюи: Аеродинамичният тунел е незаменим засега

10.02.2010 16:14
Туит
Нюи: Аеродинамичният тунел е незаменим засега

Главният дизайнер на Red Bull Technology Ейдриън Нюи изрази съмненията си относно потенциала на изчислителната хидродинамика и възможността тя да замени изцяло класическите тестове в аеродинамичния тунел.

Virgin стана първият тим във Формула 1, който проектира своя автомобил изцяло въз основа на изчислителната хидродинамика, като ръководителят на проекта Ник Уирт бе категоричен по време на представянето на VR-01, че бъдещето на шампионата се крие именно в компютърните симулации. Нюи не отрича изцяло доводите на своя колега, но смята, че на този етап опитът от аеродинамичния тунел е незаменим.

„Мисля, че изчислителната хидродинамика е много мощен инструмент и едва ли някой се съмнява в това“, коментира Нюи при представянето на RB6, цитиран от Autosport. „Това е друг начин за симулация на естествената среда. Аеродинамичният тунел прави същото.“

„Изчислителната хидродинамика е електронна симулация на реалната среда, но при нея са налице някои проблеми. Най-малкото всеки тест за поведението на автомобила, височината на окачването или каквото и да е друго, е единичен. При нормални условия аеродинамичният тунел дава информация поне за двайсет точки. С други думи това е еквивалентът на 20 компютърни симулации.“

„Ограничението е в обема работа. Трябва да правиш много повече симулации, за да натрупаш съответните данни. Същевременно има зони, които изчислителната хидродинамика не може да покрие по същия начин както аеродинамичния тунел като например базисните свойства на аеродинамиката.“

„Предстои да видим как ще се развие всичко. Това е друг начин на работа и моето лично мнение е, че все още двата метода трябва да се комбинират. Не е изключено обаче техният автомобил да се справя много добре и да се наложи след време да променя позицията си.“

Коментари
comments powered by Disqus