Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Обдуханите дифузори ще се използват до края на годината

14.07.2011 17:48
Туит
Обдуханите дифузори ще се използват до края на годината

ФИА официално потвърди, че отборите ще имат право да запазят системите си за обдухване на дифузорите при върнат педал на газта.

Миналия месец федерацията взе решение да коригира техническия правилник и да забрани използването на двигателя като елемент от аеродинамичната конфигурация посредством т.нар. обдухани дифузори. Промяната трябваше да влезе в сила от Гран при на Великобритания и това се случи въпреки споровете между McLaren и Red Bull. Те бяха провокирани от факта, че ФИА разреши на Mercedes да подава гориво към четири от осемте цилиндъра при спиране, тъй като това касае пряко надеждността на немските мотори, а отказа на Renault да отваря на 50% дросела, което французите използват за охлаждане на изпускателните клапани.

Спорът, който провокира забраната, принуди техническия делегат Чарли Уайтинг да търси компромисно решение и той в крайна сметка остави на тимовете сами да решат дали искат тези системи да бъдат валидни или да бъдат премахнати. Първоначално отборите не постигнаха консенсус по въпроса, но последните опоненти Ferrari и Sauber също склониха.

Официалното решение на ФИА бе публикувано днес и то гласи, че „всички автомобили ще трябва да отговарят на условията от Гран при Валенсия до края на сезона“. Това означава, че системите за обдухване на дифузорите при върнат педал на газта ще бъдат разрешени, но не и промяната на картите за управление на двигателя между квалификациите и самото състезание.

„Оптимисти сме, че няма да има контестации в областта на картите на двигателите и накрайниците на изпускателните системи през останалата част от сезона“, гласи още официалното съобщение на ФИА. „В допълнение към основното споразумение, постигнато от Техническата работна група, бе прието, че нито един тим няма да подава жалби в тази насока до края на настоящия сезон.“

Решението за тотална забрана на обдуханите дифузори от 2012 г. остава валидно. Изпускателните накрайници ще бъдат позиционирани над радиаторните кутии и ще имат формата на перископ.

Коментари
comments powered by Disqus