В Германия модифицираното Vito ще се появи на 16 март, а подобреното eVito Tourer - това лято
Моделът Mercedes-Benz Vito и електрическият ван eVito Tourer вече са обновени след луксозните им колеги от V-класата, които бяха актуализирани преди година. Сега също има много новости. В допълнение към леко променените екстериор и интериор, Vito получава напълно нова електроника, ново поколение дизелови двигатели, адаптивно въздушно окачване и eVito с изцяло променена електрическа задвижваща система.
Коригираната радиаторна решетка като опция за всички версии на Vito може да има хоризонтални текстурирани ламели с хромирано покритие.
Електромобилът eVito Tourer се доближи към по-скъпия модел EQV. Вместо предишния с двигател 116 к.с. (295 Нм) сега монтиран с 204 к.с. (362 Нм), батерията с капацитет 41 кВтч отстъпи на батерията със 100 кВтч (90 използвани), автономният пробег нарасна от 186 км на 421. Максималната скорост е 140 км/ч в базовата версия или 160 км/ч като опция. Зареждането до 80% с постоянен ток (110 кВт) отнема 45 минути.
Вероятно най-значителната промяна на Vito са 2,0 дизеловите двигатели от фамилията OM 654, които смениха стария OM 651. Има четири варианта за мощността им: 136 к.с. и 330 Нм, 163 к.с. и 380 Нм, 190 к.с. и 440 Нм, 239 к.с. и 500 Нм. Последният се предлага като флагмански Vito Tourer и Vito Mixto прис регистрация като лек автомобил, а по време на ускоряване към 500 Нм се добавят още 30 Нм. Vito 124 CDI ускорява до 100 км/ч за 7,9 сек, а максималната му скорост е 210 км/ч. В допълнение към горните, има и дизелов агрегат 1,7 OM 622 с две нива на мощност (102 к.с. и 270 Нм, 136 к.с. и 330 Нм), който е монтиран в модификацията на Vito с предно задвижване и работещ в комбинация с шестстепенна механична трансмисия.
Моторът OM 654 е достъпен за всички версии със задвижване на задните колела на Vito, които сега без изключение имат деветстепенна автоматична 9G-Tronic предавателна кутия вместо 7G-Tronic (преди това деветстепенната се появи само във Vito Tourer). Като опция към OM 654 може да бъде купено задвижване на всички колела.
Други интересни точки в оборудването: опционалното пневматично окачване Airmatic с адаптивни амортисьори, което ще се появи в Германия във Vito, eVito Tourer, V-Class и EQV от октомври, активна спирачна система за аварийно спиране, адаптивен круиз контрол Distronic, цифрово вътрешно огледало за обратно виждане със снимка на 1600 × 320 пиксела и обработка на изображения, система за поддържане на лентата на движение, усъвършенствана камера за обратно виждане и опционална LED интелигентна светлинна система (ниска / висока, мигачи, работещи светлини и странична светлина). В по-скъпите изпълнения има мултимедийна система със седеминчов сензорен екран, навигация по маршрута, 3D карти и информация Live Traffic за ситуацията на пътя.
В Германия модифицираното Vito ще се появи на 16 март, а подобреното eVito Tourer - това лято.