Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Обсъждат нови правила при кола за сигурност

10.04.2008 10:04
Туит

На предстоящи старт за Гран при на Испания пилотите и отборите във Формула 1 ще обсъждат с директора на състезанията Чарли Уайтинг евентуални промени относно правилата при автомобил за сигурност на пистата.

След старта в Австралия, където колата за сигурност неколкократно излиза на пистата, отборите и пилотите изразиха недоволството си от факта, че затварянето на питлейна неправомерно ощетява част от състезателите. На „Албърт парк” Ковалайнен изгуби мястото си на подиума именно поради тази причина. Последният му питстоп бе изтеглен назад, а междувременно на пистата излезе автомобил за сигурност и той бе принуден да презареди и смени своите гуми едва когато колоната се подреди и питлейнът бе отворен.

Критиката относно правилата е базирана и на съображенията за сигурност. Затварянето или съответно отварянето на бокса може да провокира рискови ситуации при опитите на пилотите да се съобразят с тайминга.

Настоящите регулации по отношение автомобила за сигурност, които влязоха в сила през 2007 година, целят да се намали в максимална степен риска от нови инциденти. Затварянето на питлейна на практика обезсмисля стратегията пилотите да бързат да посетят бокса преди колоната да се формира, което в миналото увеличаваше вместо да намалява опасността от нови катастрофи. Тези правила обаче също имат недостатъци, които ФИА, отборите и техните състезатели вече веднъж обсъждаха.

„Ще говорим по този въпрос с Чарли (Уайтинг) в Барселона”, заяви Марк Уебър пред Autosport. „Все още не мога да приема това, което се случи в Мелбърн. Стюардите също са допълнително затруднени, тъй като е много вероятно при всички тези процедури със светлините на питлейна да се получи грешка”.

Един от възможните варианти за промяна е налагането на зона с ограничение на скоростта в тази част от пистата, където има инцидент.

„Изглежда ми аматьорско – да бъдеш наказан в момента, когато заради определени ограничения останеш без гориво”, продължава Уебър. „Хейки направи добро състезание в Мелбърн, но нямаше късмет на финала. От гледна точка на пилотите всички ние искаме система, която да е по-близка до предишната, но Чарли се притеснява от факта, че когато се появи колата за сигурност, в 70% от времето ние ще се опитваме да се доберем до бокса по максимално бързия начин."

„За нас е важно да сме сигурни, че в зоната на инцидента ще поддържаме по-бавно темпо. Естествено, че не е възможно да караме със същата скорост, безопасността в тази зона трябва да е на много по-високи нива. От нас се изисква да обръщаме внимание на това къде е  катастрофата и къде има жълти знамена. След като знаем това, спокойно можем да караме на пълна газ в останалата част на трасето.”

Коментари
comments powered by Disqus