На второ място сред производителите на превозни средства е BMW
Английската изследователска компания Millward Brown Optimor публикува рейтинга на най-скъпите брандове в света. Сред първите 100 търговски марки, представени в изследването, от автомобилните брандове се оказаха само шест. Най-скъпият от тях е Toyota, която в общия рейтинг е на 26-о място. Неговата стойност се оценява на 29,6 млрд. долара. В сравнение с резултатите през 2013 г. японската компания е изгубила три позиции.
На второ място сред автомобилните производители е BMW. Експертите оценяват стойността на баварската марка на 27,7 млрд. долара. През миналата година BMW заемаше в рейтинга 25-о място, а сега се оказва на 32-ро. Трети е Mercedes-Benz (21,5 млрд. долара), подобрил своите показатели с един пункт и в общата класация се намира на 42-ра позиция.
Четвърта е Honda, която се оценява на 14 млрд. долара. Сред първите 100 компании японската марка е на 70-о място. Петият сред автомобилните брандове е Ford, който е поставен на 84-та позиция. Експертите на Millward Brown Optimor оценяват американската компания на 11,8 млрд. долара. В престижния рейтинг на най-скъпите брандове влиза и Nissan (11,1 млрд. долара), заемащ 90-о място.
За най-скъпи брандове в света анализаторите определят Google (158,8 млрд. долара), Apple (147,8 млрд. долара) и IBM (107,5 млрд. долара).