Градският автомобил стартира при цена от 12 640 евро
Разкриха цялата ценова схема на новото поколение Skoda Fabia. Градският автомобил стартира при цена от 12 640 евро, докато версията Combi започва от 14 110 евро.
Представено през 2007, второто издание Fabia ще бъде сменено в края на годината с третото поколение на модела, чиито продажби започват от 15 ноември. Въпреки богатото оборудване още при базовото ниво със система Stop&Start за всички мотори и странични въздушни възглавници, чешкият автомобил е по-скъп само със 190 евро от аналогичната версия на предшественика.
Именно от 12 640 евро започва Fabia III с бензинов двигател 1,0 MPI с 60 конски сили за ниваото на изпълнение Active, което включва серийно електрически и подгряващи огледала за задно виждане, както и резервното колело. При дизела цените стартират от 16 460 евро с двигател 1,4 TDI 90, със същото оборудване на Active. Изборът на бензиновите мотори включва версията със 75 конски сили от двигателя 1,0 MPI, както и 1,2 TSI с варианти на мощността от 90 и 110 конски сили. При дизела със 105 к.с., идващи от агрегата 1,4 TDI, цените ще бъдат обявени по-късно. Вариантът Combi е по-скъп с 600 евро. При него не се предлага двигател 1,0 MPI с 60 конски сили, версията със cъщия двигател, генериращ 75 к.с., е включен в базовото изпълнение на модела, цената е 14 110 евро.
Над нивото на изпълнение Active се отличават две версии с по-богатото си оборудване : Ambition и Style. Първата е с 1450 евро повече за с двигател 1,0 MPI с 60 коня и притежава механичен климатик, задна седалка, делима на 2/3-1/3, автоматична аварийна спирачка, централен сензорен 5-инчов екран, кожени предавателен лост и мултифункционален волан.
Версията Style е по-скъпа с 1680 евро от базовата, оборудването включва автоматичен климатик, датчик за дъжд, автоматични светлини, стартиране без контактен ключ, фарове против мъгла, дневни LED светлини, радар за движение на заден ход, както и сензорен 7-инчов екран със система MirrorLink.
В сравнение с новия Hyundai i20 Fabia е със 150 евро по-скъпа при базовата си версия, но с леко по-богато оборудване. Корейският автомобил е и по-малко мощен. Неговите 75 конски сили идват от бензиновия 1,2- литров мотор. Чешкият автомобил предлага най-голям багажен обем в сегмента с 330 литра, докато i20 е много близо в това отношение със своите 326 литра.