Ще бъде продаван в Европа, Азия, Близкия изток, Южна Америка и Африка
Малко преди публичната премиера на салона в Париж Peugeot представи второто поколение на модела 5008 (не 6008 както предполагахме, но със сигурност автомобил с такъв индекс ще се появи в бъдеще). Подобно на последния 3008, автомобилът променя пропорциите си, а сега французите го определят като SUV, компактен кросоувър. В действителност преди това имаше компактен ван. Но това са изискванията на пазара, фирмата обяснява новото позициониране на модела така: мини- и компактните ванове се купуват главно в Европа, докато проектът 5008 е насочен към глобалната аудитория. Автомобилът вече стъпи на поточната линия в завода на марката в Рен. На пазара той ще се появи през пролетта на 2017.
В сравнение с първото поколение новият автомобил е добавил 105 мм към дължината на междуосието (до 2840), а общата дължина – с 111 мм (до 4641). Пространството за краката на пътниците на втория ред седалки е увеличено с 60 мм, височината – с 6 мм (до 1646), а широчината - 9 мм (до 1844).
Каталожният клиренс е 236 мм, а ъгълът на влизане и излизане са съответно 19 и 28 градуса. Според общата дължина, между другото, кросоувърът се позиционира като средноголям (например Nissan X-Trail), а като междуосие може да спори и с по-големите (да речем Hyundai Grand Santa Fe и Toyota Highlander).
Новият седемместен кросоувър 5008 е изграден върху новата платформа EMP2. Високопроходимите възможности на новия модел се осигуряват от системата Advanced Grip Control с пет режима (нормален,а сняг, кал, пясък, ESP OFF) и Hill Assist Descent Control (HADC), система, която подпомага шофьора при движение по голям наклон. Поддържането на изключително ниска скорост на автомобила (3 км /м, HADC осигурява на стабилност и сигурност.
Новото Peugeot 5008 получава широк арсенал от електронни асистенти за безопасност на водача и пътниците, включително: система за екстремно спиране Active Safety Brake с функция с поддържане на дистанцията (Distance Alert); система за предупреждение за напускане на лентата за движение (Active Lane Keeping Assistance (LKA) ; система за контрол на вниманието на водача (Driver Attention Warning); автоматично включване / изключване на дългите светлини (Smart Beam Assistance); адаптивен круиз контрол с функция спиране; система за определяне на ограниченията на скоростта, активна система за мониторинг на слепите зони, паркирането в града е станало по-удобно благодарение на функцията Visio Park (кръгова наблюдени от 360 °) и системи от последно поколение Park Assist.
Изграден върху модулната платформа EMP2, автомобилът все още не е получил задвижване на всички колела, но от версията с отделен електромотор на задната ос можем да очакваме повече. В същото време производителят заяви, че предлага десет комбинации от двигатели и скоростни кутии. Бензиновите агрегати са 1,2 PureTech 130 и 1,6 THP 165, дизеловите мотори - 1.6 BlueHDi 100, 1,6 BlueHDi 120, 2.0 BlueHDi 150 и 2,0 BlueHDi 180. Трансмисиите са шестстепенна механична или автоматична.
Всички версии на кросоувъра са оборудвани със старт/стоп система. За двигателите PureTech 130 и BlueHDi 120 са предвидени повече модификации за 5008 с намалена консумация на гориво (гуми с намалено съпротивление при търкаляне, специални настройки и така нататък).
Най-мощният дизелов двигател със 180 конски сили се монтира само на горещата версия с обозначение 5008 GT (сивата кола от снимките в близък план).
Първото поколение на модела Peugeot 5008 се появи през 2009 г. Компактният ван с предно задвижване се основава на платформата PSA PF2. Колата получи гама от бензинови и дизелови мотори с работен обем 1,6 и 2,0 с мощност от 110 до 163 к.с. Те работят в тандем с механична предавателна кутия (пет- и шестстепенна), шестстепенна автоматична и роботизирана.
През 2013 г. моделът претърпя обновяване, като получи нови брони и фарове в стила на най-новите модели на марката.
Новият кросоувър Peugeot 5008 ще бъде произвеждан в пет- и седемместна конфигурация. Продажбите на новия модел ще се осъществяват в повечето страни на Европа, Азия, Близкия изток, Южна Америка и Африка. Той ще бъде сглобяван в заводите във Франция и Малайзия.