Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Очакват ни монотонни състезания догодина

18.11.2013 14:29
Туит

Формула 1 отново може да стане скучна, ако надпреварите догодина протичат по начина, по който се разви Гран при на САЩ. Това признават част от тим-шефовете след предпоследното състезание за сезона.

След всички скандали около разпадащите се гуми Pirelli заложи на консервативен избор на сликове за финалната фаза на сезона. Тази тенденция ще се запази и догодина, дори може да стане още по-ясно изразена, тъй като италианската компания не получи никаква подкрепа от страна на тимовете и ФИА, а напротив -  бе критикувана постоянно за качеството на своите продукти, въпреки че първоначалната идея бе те да бъдат именно такива.

За да не се повтарят такива ситуации и за да не руши имиджа си допълнително, Pirelli ще заложи на максимално устойчиви на натоварване гуми догодина. Италианците са категорични, че ще поемат по-този път най-малкото поради факта, че не разполагат с достатъчно възможности за тестове. Ето защо единственият вариант процесиите като тази в САЩ да не се повтарят, е ФИА да направи промяна в правилника, която да залага на минимум два стопа по време на състезание. Това е само един от вариантите, които ще се обсъждат в близко бъдеще, признава тим-шефът на Ferrari Стефано Доменикали.

"Трябва да имаме предвид това, ще го дискутираме през следващите няколко седмици, защото не можем да си позволим толкова консервативен подход, състезанията няма да имат заряд", коментира Доменикали за Autosport. "Сигурен съм, че ще намерим правилното решение с Pirelli, защото в случая не става дума за фаворизиране на даден отбор за сметка на друг. Това е важно за спорта като цяло, за шоуто. Автомобилите ще са коренно различни, въртящият момент ще е много по-голям, задните гуми ще се натоварват повече, ето защо трябва сериозно да обсъдим тази тема в близките няколко седмици."

И тим-шефът на Red Bull Кристиан Хорнер е на мнение, че състезанията с един стоп ще бъдат предсказуеми, въпреки че за неговия отбор това на теория трябва да е единствено плюс с оглед на ефективната аеродинамика на конструираните от Ейдриън Нюи автомобили.

"Най-важното е да бъде намерен балансът", смята Хорнер. "В Остин рискът трябваше да бъде елиминиран заради високото натоварване върху гумите. Ето защо състезанието протече монотонно. Трябва ни баланс. Не е нужно да притискаме здраво Pirelli при опитите им да варират между активната деградация и надеждността. Все пак обаче трябва да се внимава. Никой не иска състезания с един стоп. Интересно е, когато стратегиите варират. Именно тук е ключовата роля на гумите."

Босът на Mercedes Рос Браун пък смята, че промяната в техническия правилник сама по себе си ще осигури екшън на пистата.

"Ще има много интрига заради автомобилите догодина" коментира Браун. "Не съм убеден, че надеждността ще бъде отново 100%, ето защо на пистата ще се случват много неща. Не ме притеснява това, че гумите ще са значително по-консервативни. Ако нещата се поуталожат отново, може би трябва пак да прибегнем до гумите, но ме съмнява, че това ще е необходимо догодина."

Коментари
comments powered by Disqus