Двумесечните европейските продажби на марката се увеличиха с 0,3%
Концернът Volkswagen Group, който се бори с последиците от скандала с дизеловите емисии, може да изиграе ключова роля на европейския пазар, каза шефът по продажбите и маркетинга Юрген Стакман.
Продажбите на VW в Европа, където се отзовават 8,5 милиона дизелови автомобила с проблемния софтуер, нараснаха през февруари с 3,7%. Двумесечните европейските продажби на марката се увеличиха с 0,3%.
Стакман посочи, че последните показатели показват сигурно възстановяване след "краткия период на слабост".
Във VW очакват стартът на продажбите на последното поколение Tiguan, което ще се появи в шоурумовете през април, ще даде силен тласък на пазара. Tiguan е вторият най-продаван компактен SUV през миналата година в Европа, след Nissan Qashqai с регистрирани 148 940 нови продажби, което е спад с 1,3%, посочва агенцията за пазарни анализи JATO Dynamics пазара.
Говорейки по време на автомобилното изложение в Женева по-рано този месец, Стакман каза , че VW вече е получил 10 000 предварителни поръчки за новия кросоувър Tiguan , "без дори клиентите да са го видели предварително".
Стакман отказа обаче да прогнозира глобалните продажби на марката VW за цялата година, но заяви, че е оптимист, защото нови модели ще се появят на такива ключови пазари като Бразилия, Китай и Индия.
Това включва и лансиране на новия Gol в Бразилия, пълноразмерния седан Phideon, произвеждан от Shanghai-Volkswagen в Китай и Ameo, малкия седан, разработен и произвеждан о в Индия специално за местния пазар. Сегментът на автомобилите с дължина под 4000 мм се развива изключително динамично в Индия благодарение на данъчните стимули в страната, а VW нямаше свое предложение за този пазар.
Световните продажби на автомобил с марка VW марка паднаха с 4,7% през февруари, като следствие от спада в Китай, САЩ, Бразилия и Русия, се казва в официално изявление на кампанията.
VW обяви 2016 г. като „ново начало" за марката, тъй като се надява да приключи със сервизните кампании за 11 милиона дизелови автомобила в световен мащаб, оборудвани с дизелови двигатели с работен обем 1,2, 1,6 и 2,0 от фамилията EA 189, които са снабдени с така наречените "коригиращи устройства", които фалшифицират данните от тестовете за вредни емисии на NOx.