Ракетата вдига разрешената скорост по междуградските пътища от 3,3 до 3,5 сек
Петцилиндровият турбо мотор в Audi RS3 крие още резерви. Тунерът Oettinger ги идентифицира и форсира двигателя на 520 к.с. и 680 Нм. Така компактният автомобил катапултира до 100 км/ч също като R8. По-голяма мощност? Ще има.
Преминахме бариерата бързо, също както Audi RS3 лети по магистралата. 2,5 литра, пет цилиндъра, турбо, 367 к.с., 465 Нм, задвижване на всички колела, 0-100 км/ч за 4,3 секунди, максимална скорост от 250 км/ч, защото е ограничена по електронен път.
Като начало това звучи добре, нали? Не, ще каже тунерът. Abt вече тренира RS3 с 450 к.с., MTM - над 500. Сега следва Oettinger. Специалистът от Фридрихсдорф натяга още повече болта за мощността. Резултатът е налице: 520 к.с. и 680 Нм за тунингованото Audi RS3. В крайна сметка увеличение от 153 к.с. и 215 Нм в сравнение със серийната версия.
Oettinger RS3 толкова бърз като R8 V10
С тези данни за мощността Oettinger Audi RS3 изпревари като цяло не само конкуренцията в класа на компактните спортни автомобили, но си постави още по-високи задачи. Казано с други думи, RS3 скача от средна в тежка категория.
Тунингованата ракета вдига разрешената скорост по междуградските пътища от 3,3 до 3,5 секунди. Да, все пак зависи какви галоши се търкалят в калниците. R8 V10 с 540 к.с. покрива тази дисциплина за 3,5 секунди. Дори и след това Oettinger-Audi продължава да набира скорост и достига 200 км/ч само след 11,5 секунди, но само до 310 км/ч RS3 има право да вдига. По желание може и с контрол на изпускателната клапа, като постоянно отворените клапи са в динамичен режим.
750 к.с. вариант Pipeline
Тунерът е постигнал увеличението на мощността посредством поредица от промени. Oettinger е отстранил серийното турбо и на негово място е монтирал още по-голям компресор. Освен това е освободил и дихателните пътища на компактния спортист чрез модифициране на входящия въздух. Oettinger монтира също и спортен филтър на RS3. След модифициране на хардуера, тунерът следва да настрои и софтуера, като пренапише някои програми. Настройките на всички компоненти Oettinger извършва на фирмения изпитателен стенд.
Пренастройката на 520 к.с., Oettinger е оценил между 8925 и 10 390 евро в зависимост от варианта на Y-тръбата (частта зад извивката), плюс 2142 евро монтажни разходи. Определено много по-малко струва вариантът с 430 к.с., модифицирано управление на двигателя (2490 евро + 150 евро монтаж). Но внимание: Oettinger има още два етапа на модифициране от 650 и 750 к.с. Така RS3 вероятно ще стане супер спортен автомобил, отколкото само един R8 V10.