Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Официално: 40 милиона паунда на сезон

30.04.2009 14:05 5
5
2571844598
Туит

Бюджетите ще бъдат ограничени на 40 милиона паунда, а не на 30, каквото беше първоначалното предложение на ФИА. Забраняват презареждането и предварителното загряване на гумите.

На редовната си среща в Париж вчера Световният съвет по моторните спортове към ФИА взе окончателно решение да реализира идеята за ограничен бюджет във Формула 1. Първоначалното предложение на Макс Мозли бе за горна граница от 30 милиона паунда, но след консултация с отборите, президентът на ФИА е склонил сумата да нарасне с 10 милиона паунда. Това означава, че бюджетът за периода 1 януари – 31 декември 2010 г. не трябва да надхвърля 44,65 милиона евро или 59,54 милиона долара. За сравнение през 2007 г. заводският тим на Honda разполагаше близо с 400 милиона долара.

Както се и очакваше, лимитираният бюджет ще бъде доброволен. Тези отбори, които не се съобразят с горепосочената сума обаче, ще бъдат драстично ограничени по отношение техническата свобода. За сметка на тях „нискобюджетните” тимове ще могат да използват подвижни предно и задно кило, максималните обороти на двигателите им няма да бъдат ограничени, ще имат пълна свобода по отношение на тестовете извън сезона, както и относно работата в аеродинамичните тунели.

В сумата от 40 милиона паунда ще влизат всички разходи с изключение на тези за маркетинг, моторхоума и посрещането на гости в падока. Глобите, таксите на ФИА и заплатите на пилотите също няма да попадат в нея. Разходите по двигателите ще бъдат извън тази сметка, но само за 2010 г.

Контролът на разходите ще бъде осъществяван от специална комисия, която ще следи стриктно всички операции на отборите. Тя ще включва председател и двама комисари, които ще бъдат определни от Световния съвет и ще имат тригодишен мандат. Единият комисар трябва да бъде експерт по финансовите въпроси, а другият - да има сериозен опит и познания в областта на моторните спортове. И тримата представители на комисията ще бъдат независими спрямо отборите на стартовата решетка.

Другите промени, които гласува вчера Световният съвет, засягат пряко случващото се на пистата. През 2010 година влиза в сила забраната за презареждане по време на състезание, както и за използване на подгреватели за повишаване температурата на гумите преди поставянето им върху болида.

Стартовата решетка ще бъде увеличена от 24 на 26 места. С оглед въвеждането на лимитирания бюджет, е много вероятно за новите шест вакантни позиции да се борят Lola, Prodrive чрез Aston Martin, USF1 и iSport. Очаква се и други отбори да проявят интерес, тъй като Бърни Екълстоун е дал съгласието си новите участници в шампионата да получат финансова подкрепа – 10 милиона долара за 2010 г., безплатен транспорт на две шасита и 10 тона багаж, както и 20 самолетни билета на всеки тим за стартовете извън Европа.

Коментари

Краси
Ако продължават с тея глупави огриначения скоро автомобилите от ДТМ шампионата ще се движат по бързо от ф1 :)

Явор
леле то човек направо ще се изгуби в тези забрани подзабрани и позволения.Преди въведоха презареждането за да е по интересно сега пък го махат, не виждам каква е разликата в паричните средства при положение че разхода на гориво за състезание си е един и същ независимо на колко порций ще го сипат в резервоара а и с тези тестове някяк си не ми е ясно как ще забранят на богатите Рено Ферари Макларън да въртят тестове на собствените си писти и да правят изпиания в аеродинамичнити си тунели пък и независимите комисари особенно тези занимаващи се с финансовия контрол може да се превърнат като нашите независими съдилища все се мисля че тези спестени милиони вместо за развиване на колите ще отиват по други направления Свободата на действие на нискобюджетните отбори също ще е ограничена 40 милиона май нямя да са достатъчни за скъпи подвижни елементи по шасито скъпи неограничени в оборотите двигатели (произведени от Ферари Мерцедес Рено Тойота) скъпи изпитания ня питста и тунел за коити ще плащат наеми защото си нямят собствени така чи нищо ново под слънцито боготите отново са на дневен ред

Павел
Ха-ха, пак "почти бременна"! Пак ще има прецакани :) Едни могат с ограничение, други могат без и накрая Макс ще казва кой крив, кой прав точно, когато му е нужно. :) ...иначе за гумите и презареждането - ок.

AMG
Леко казано съсипват......

Краси
Тея хора съсипват спорта.

comments powered by Disqus