Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Официално: Две години условно за Renault

22.09.2009 14:31
Туит

Renault се измъкна с двугодишна условна забрана за участие във Формула 1 по случая с Пикет. Бившите тим-шеф Флавио Бриаторе и ръководен инженер Пат Саймъндс няма да могат да работят в който и да е от шампионатите под шапката на ФИА съответно за неопределен период от време и за пет години.

Това реши Световният съвет по моторни спортове (WMSC) на срещата си в Париж този понеделник. Ръководният орган окачестви нарушението от Гран при на Сингапур като достатъчно, за да отстрани Renault от шампионата, но това, че френският тим е признал вината си, е прието като смекчаващо вината обстоятелство. Поради тази причина отборът ще може да продължи участието си във Формула 1, но под двугодишна „условна присъда”. От Renault са се съгласили да платят всички разходи, които ФИА е направила по разследването, както и компанията майка да се включи активно в проектите на ФИА относно сигурността.

„От Renault F1 са накърнили не само имиджа на спорта, но и са застрашили живота на зрителите, официалните представители, състезателите и Нелсон Пикет младши”, гласи официалното изявление на ФИА. „Световният съвет по мотори спортове смята, че тежестта на това нарушение е достатъчна за дисквалификация от световния шампионат на ФИА по Формула 1. С оглед смекчаващите вината обстоятелства и стъпките, които от Renault F1 са предприели, за да идентифицират и да се справят със слабости в отбора, както и да накажат действията на лицата, замесени в случая, WMSC реши да наложи условна санкция, която ще изтече в края на 2011 г. WMSC ще я превърне в активна единствено ако по това време Renault F1 направи сравнимо с това нарушение.”

Наказанията на двете главни действащи лица – Флавио Бриаторе и Пат Саймъндс, обаче са значително по-тежки. Бившият тим-шеф ще трябва да забрави напълно за моторните спортове, а един от най-реномираните инженери в лицето на Саймъндс - да си даде принудителна петгодишна отпуска.

„В резултат на това всички официални представители на мероприятия, които се ръководят от ФИА, са инструктирани да не дават на г-н Бриаторе никакъв достъп до които и да са от областите, попадащи под юрисдикцията на ФИА”, се казва още в официалното решение на федерацията. Това означава, че Бриаторе ще трябва да се откаже и от ролята си на мениджър, като под неговото крило в момента се намират Фернандо Алонсо, Марк Уебър, Хейки Ковалайнен и Ромен Грожан.

„Тези инструкции се дават за неопределен период от време, защото от една страна нарушението е изключително тежко, а от друга – г-н Бритаоре отричаше за своите действия, въпреки че доказателствата сочеха обратното.”

Пат Саймъндс няма да има право да участва в ръководените от ФИА шампионати за период от пет години, докато Нелсън Пикет младши се отърва без наказание, тъй като по-рано получи имунитет за съдействието си по случая. От федерацията съобщиха още, че Фернандо Алонсо не е бил по никакъв начин информиран за действията на своите ръководители и съотборник.

С оглед наказанието, което McLaren получи през 2007 г. за шпионския скандал с Ferrari, това на Renault изглежда меко казано смешно. Икономическата криза обаче, както и тенденцията големите автомобилни компании да се изтеглят от Формула 1, явно са променили аршина на ФИА.

Коментари
comments powered by Disqus