Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Официално: Ето го новото поколение Opel Astra

01.06.2015 18:45
Туит

Напълно нов модел, с по-компактни размери, по-ниско с до 200 кг тегло, по-голямо вътрешно пространство и нови мотори

Opel и колите от компактния клас – тази особено успешна история започва с Kadett през 1936 и ще продължи с новата Astra, единадесетото поколение на компактните модели на Opel. Досега 24 милиона компактни модела Kadett и Astra са напуснали производствените линии. А сега Opel е вече готов да добави нова страница в историята на своя бестселър. Следващото поколение Astra е основано на чисто нова лека автомобилна архитектура, ще се задвижва само от двигатели последно поколение и ще предлага характеристики, с които преди разполагаха само автомобилите от по-високите сегменти. Лекият дизайн прави новата Astra да изглежда по-атлетична откогато и да било. Накратко, новата Astra комбинира ефективността с елегантността и със своите иновации ще даде ново определение на компактния сегмент. Opel Astra ще чества световната си премиера на Международното автомобилно изложение във Франкфурт тази есен (от 17 дo 27 септември).

“Три ценности са решаващи за новата Astra – ефективност, иновативност и динамични показатели,” заяви изпълнителният директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман. “Нашите инженери я разработиха от пословичния бял лист хартия. Новата Astra е с до 200 килограма по-лека от предшественика си, а атлетичният й дизайн прави това видимо. Размерите й са по-малки, но в същото време и вътрешния простор и комфортът и са значително увеличени. Под капака си Astra ще има само последно поколение двигатели. Множество технологии и системи за асистенция от по-високите сегменти повишават комфорта и безопасността на пътниците в Astra, а водещи са системите ни за персонална свързаност и помощ Opel OnStar, ултрамодерната интеграция на телефона и поразителната нова адаптивна система на матричните изцяло LED светлини IntelliLux.”

Спестяване, когато това има смисъл: Нова автомобилна архитектура

По-лек, по-икономичен и пъргав и в същото време още по-комфортен – новият Opel Astra отговаря на всичките тези изисквания благодарение на успешната си фитнес програма. Фантастичната концепция Monza, показана през 2013 година на изложението във Франкфурт е образецът за подражание за единадесетото поколение на компактния автомобил на Opel. Според д-р Карл-Томас Нойман всеки елемент и всяка дизайнерска черта на Monza Сoncept са отражение на ефективност. Новата Astra следва смело тази визия. В зависимост от модела и нивото на оборудване тя ще бъде до 200 килограма, но най-малко 120 килограма по-лека от предшественика си. Напълно новата автомобилна архитектура играе огромна роля в понижаването на теглото. Всеки компонент е проверен за максимално компактност на конструкцията и олекотени материали. Само теглото на каросерията е снижено с 20 процента от 357 на 280 килограма. Допълнително към това мерките свързани с ходовата част са допринесли за намаление на теглото с още 50 килограма;това включва употребата на високоякостни и ултра високоякостни олекотени стомани, компактни подрами, както и преден и заден мост с намалено тегло.

Крайният резултат от тази фитнес програма е, че новата Astra е станала по-пъргава и комфортът на шофиране се е подобрил. Тя е по-отзивчива, има по-добра управляемост и осигурява много по-директно усещане при шофиране. В резюме, новата Astra е много по-приятна за шофиране отпреди.

Само най-доброто: Най-новото портфолио от двигатели

Двигателите на новия Opel Astra отговарят на този девиз. Под капака на всяка нова Astra може да бъде намерен някой от абсолютно новите двигатели. Мощностният диапазон се простира от 70 кВт/95 к.с. дo 147 кВт/200 к.с.. Дизеловите и бензиновите двигатели с работен обем до 1.6 литра имат три общи характеристики: комбинират най-висока степен на ефективност с отлична динамика и плавна работа.

Дизеловият 1.6 CDTI в няколко версии на максимална мощност, започващи от 70 кВт/95 к.с. покриват избора на дизелови предложения, докато 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo (77 кВт/105 к.с.) е базовото бензиново предложение. Акцент в портфолиото от двигатели на Astra е напълно новият 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, четирицилиндров агрегат от същото поколение на по-малкия, но въпреки това мощен еднолитров, трицилиндров двигател. Изцяло алуминиевият двигател ще направи дебюта си с мощност от 107 кВт/145 к.с.. Той впечатлява с динамична реакция и високи динамични показатели и в същото време с по-нисък разход на гориво. Двигателят достига много рано до максималния си въртящ момент от 250 Нм. Максималната мощ е налична между 1,800 и 4,000 оборота – отличните условия за удоволствие при шофиране в комбинация с ефективност. Благодарение на своята конструкция новият 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo също спомага за намаляване на теглото на автомобила. Само алуминиевият блок на двигателя е с десет килограма по-лек от стоманения на настоящия 1.4-литров турбо мотор.

Атлетичният дизайн се среща с просторния интериор: Една перфектна симбиоза в Astra

Дизайнът на Astra също изразява ефективността и отново студията Monza Concept има главна роля в създаването на модела. Еволюцията на стилистичната философия определена като „Скулптурната артистичност среща германската прецизност“ гарантира, че новата Astra привлича погледа с по-лекото си и по-атлетично излъчване, вместо да създава тежко усещане за мускули. Светкавицата на Opel в централната част на хромираната предна лайстна върху решетката и характерните прецизни извивки като острието в края й, правят новата Astra незабавно разпознаваема като част от семейството на Opel. Предните светлини преливат в радиаторната решетка, формирайки графично единство на композицията. Особено значим стилистичен елемент е третата колонка, създаваща впечатление, че покривът сякаш плува. Играта на светлини и сенки се подчертава от хоризонталния напречен елемент над марковото лого свързващ задните светлини. Astra не само изглежда по-малка - тя е по-малка. С дължина от 4.37 метра тя е с почти пет сантиметра по-къса от предшественика си, а с височината от 1.46 метра е също и 2.6 сантиметра по-ниска. Размерите очевидно са оказали влияние и върху аеродинамиката и ефективността – новата Astra има коефициент на обтекаемост под 0.30.

По-малка отвън, но по-голяма отвътре – отговорни за практичната реализация на това на пръв поглед неизпълнимо технологично решение имат инженерите на Opel. Междуосието може и да е намалено с два сантиметра, но размерът на вътрешното пространство е увеличен. В комбинация със седалките с нова конструкция, пътниците в задната част на автомобила се радват на 35 милиметра допълнително пространство за краката. Освен това разстоянието между предните и задните седалки също е увеличено, а това подобрява комфорта при пътуване и усещането на простор. Висококачественият интериор и арматурно табло пренасят характерните черти на естетичната външност в интериора, гарантирайки, че новото поколение вътрешен дизайн ще бъде въведено и в новата Astra. То се характеризира с изключително изчистена визия, намалено количество бутони и превключватели и голям цветен сензорен екран в централната конзола.

Помощ и услуги по всяко време на денонощието: изключително ниво на комуникационна свързаност с Opel OnStar

Всички нови модели възприемат един важен принцип: Opel „демократизира“ технологиите и иновациите от по-високите сегменти, правейки ги по-достъпни. Да вземем за пример комуникационната свързаност. Следващото поколение Astra е първият нов модел на Opel, който ще се предлага с асистента за персонална свързаност и услуги Opel OnStar още от самото си представяне. Opel OnStar предлага на клиентите широка гама от услуги в областта на безопасността и комфорта. Ако например се задейства въздушна възглавница, Opel OnStar автоматично ще бъде предупреден. Консултант ще се свърже с автомобила, за да провери дали пътниците се нуждаят от помощ. В случай, че не бъде получен отговор незабавно, ще бъдат изпратени екипи за бърза помощ към точното място на произшествието. Това е само още един пример за предимствата на новия персонален асистент за комуникационна свързаност и услуги. Водачите и пътниците имат достъп до OnStar денонощно по всяко време на годината. Независимо дали имат нужда от помощ на пътя или каквато и да било друга услуга – консултантът OnStar винаги е готов да помогне. Освен това OnStar ще превърне новата Astra в 4G LTE мобилен Wi-Fi хотспот. До седем устройства, от смартфони до таблети, ще могат да бъдат свързани едновременно.

В допълнение, новото поколение инфоразвлекателна система IntelliLink също ще отбележи своя дебют в Astra. Тъй като е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay, тя ще осигурява възможност за пренасянето на света на смартфона във вашия автомобил. Това е премиера на подобно решение в компактния клас. Всяка система е изградена на базата на функциите и приложенията, които потребителите на смартфона използват най-много. Android Auto е изграден около Google Maps, Google Now и възможността за разговори с Google, както и растящата екосистема от приложения за аудио и съобщения, включваща WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify, както и възпроизвеждане на подкасти. Пълният списък от поддържани приложения е налична на Android.com/auto. Apple CarPlay ви осигурява възможност за достъп до желаните функционалности на iPhone по време на шофиране, като ги представя на дисплея по един интелигентен и прост начин. Това позволява на водачите да се обаждат по телефона, да изпращат и получават съобщения и да слушат музика директно чрез сензорния екран или чрез гласово управление с помощта на Siri. Поддържаните от Apple CarPlay приложения включват телефон, съобщения, карти, музика и съвместими приложения на други доставчици. Пълен списък с тези приложения могат да бъдат открити на Apple.com/ios/carplay. Функциите могат да бъдат управлявани с помощта на голям, сензорен екран с размер до осем инча, разположен високо на централната конзола, с помощта на дистанционен контрол на волана (ниво на звука) или чрез гласов контрол.

Премиум технологии от компактния клас: IntelliLux LED® и компания.

Това решение е абсолютна новост и има съществена роля за безопасността на новата Astra. Авангардната патентована от Opel система за матрични изцяло LED предни светлини от ново поколение позволява шофирането с дълги светлини без заслепяване на другите водачи и ще се предлага в компактния клас за първи път в  Astra.

Съдържащата 16 LED сегмента – по осем от всяка страна на автомобила – новата матрична LED система автоматично и постоянно адаптира дължината и разпределението на светлинния сноп във всяка пътна ситуация. Осъществяването на този процес става с помощта на предната камера Opel Eye. В момента, в който автомобилът напусне градските зони, дългите светлини се активират автоматично и остават включени през цялото време. При скорост на движение от 80 км/ч водачите установяват наличието на обекти встрани от пътя с 30 до 40 метра по-рано отколкото с конвенционални халогенни или ксенонови къси светлини. Това им осигурява около 1.5 секунди повече време за реакция. Заслепяването на другите водачи също не е проблем. Когато камерата установи наличие на светлинни източници от идващ насреща или попътен трафик, индивидуалните LED елементи в съответната зона се деактивират, като просто „изрязват“ светлинната зона около автомобилите. Останалата част от пътя и околното пространство остават ярко осветени. С подобна степен на прецизност и адаптивност матричните LED светлини повдигат светлинните технологии на ново ниво.

Системата не само осветява околностите по-ярко от конвенционалните светлини, но елементите й имат и много по-дълъг експлоатационен живот от халогенните и ксеноновите източници. Друго предимство е, че вече не е необходимо механично изместване на предните светлини – индивидуалните LED сегменти се включват и изключват в зависимост от ситуацията, което също допринася за надеждността.

Освен Opel OnStar и светлините IntelliLux LED®, бъдещите собственици на Astra могат да очакват и множество системи за безопасност, за асистенция на водача и за комфорт – много от които без конкуренция в този сегмент. Системата за Разпознаване на пътните знаци (Traffic Sign Assistant) и за Поддържане на лентата (Lane Keep Assist) с Предупреждение за непреднамерено напускане на лентата (Lane Departure Warning) и Индикация на дистанцията до предния автомобил (Distance Indication) се допълват от Предупреждение за опасност от удар отпред (Forward Collision Alert) с Аварийно задействане на спирачките при опасност от удар (Collision Imminent Braking) и не само правят новата Astra по-комфортна, но и по-безопасна. Темпоматът с ограничение на скоростта гарантира че скоростта винаги е в рамките на ограниченията. Системата Advanced Park Assist подобрява комфорта и може да паркира автоматично автомобила след натискане на бутон. Камерата за обратно виждане се активира при включване на задна предавка, а системата Side Blind Spot Alert разпознава обекти в диапазон от 3 метра зад автомобила, които иначе остават скрити от погледа на водача.

Тестваните от AGR (Дружество за здрави гърбове) и сертифицирани от тях ергономични седалки също са изключителни. Те продължават традициите на Opel в предлагането на отлични ергономични седалки и вече се предлагат с допълнителни системи за подобряване на комфорта. Новият Opel Astra ще предлага седалка за водача с настройка в 18-посоки. Тя ще включва функция за масаж, вентилация и настройка на ширината. Пътниците на задните седалки също могат да очакват повече комфорт с двете отопляеми външни седалки, които ще се предлагат като допълнително оборудване.

Напълно новият Opel Astra е следователно не само по-безопасен, по-атрактивен и по-модерен отпреди, но и по-лек, по-динамичен и с по-добра управляемост в завои, по-аеродинамичен и по-ефективен във всеки един смисъл на думата. Той изразява пътя на Opel към бъдещето.

 

Коментари
comments powered by Disqus