Европейското подразделение на Ford обяви официално, че прекратява рали програмата си в края на настоящия сезон. Миналата седмица BMW също обяви, че вече няма да подкрепя финансово кампанията, базирана на John Cooper Works WRC.
Причината Ford да сложи точка на участието си във WRC е „настоящата тежка икономическа среда". Все пак екипът на Синия овал ще направи всичко необходимо, за да помогне на M-Sport при развитието на новата Fiesta R5, която ще дебютира през март догодина.
“Ford има дългогодишна история във WRC, с която може да се гордее, ето защо това не беше лесно решение”, коментира Ролант де Ваард, вицепрезидент маркетинг, продажби и сервиз във Ford Европа. „На този етап обаче преценихме, че е по-добре за компанията и за марката да ограничим активностите си във WRC и да насочим останалите ресурси в други посоки.”
Малкълм Уилсън, тим-шефът на Ford и собственик на препаратора M-Sport, заяви, че неговият екип ще продължи да развива Fiesta RS WRC. Оттеглянето на Ford от световния шампионат не би трябвало да се отрази и върху подготовката на новата Fiesta R5, както и на развитието на Fiesta R2, която е автомобилът на поддържащия шампионат WRC Academy.
Все още не е ясно кои ще са пилотите, които ще карат за отбора на M-Sport, но е малко вероятно Яри-Мати Латвала да остане в екипа. Преди старта на рали „Франция” финландецът заяви, че има оферта от VW, която ще трябва да приеме, ако иска да кара отново за заводски тим.
В края на миналата седмица BMW също обяви, че прекратява финансирането на програмата си във WRC. Баварците обаче ще продължат да развиват 1,6-литровия мотор на John Cooper Works WRC, а Prodrive – шасито му. Очаква се още догодина британският препаратор да има пълна програма с двама пилоти.
Citroen също планира да смени насоката на своята спортна програма. По всяка вероятност французите ще пробват силите си в WTCC през 2014 г., когато се очаква Hyundai да стартира кампанията си във WRC.