След Suzuki и Subaru обяви, че напуска Световния рали шампионат. Бъдещето на Петер Солберг и Крис Аткинсън е неясно.
Prodrive, компанията която подготвя автомобилите на японската марка във WRC, обяви официално шокиращата новина тази сутрин. Внезапното решение е следствие от икономическия срив в автомобилната индустрия, довел до оттеглянето на други два заводски тима от световните шампионати на ФИА – Suzuki (WRC) и Honda (Формула 1).
"Това е тъжна новина не само за Subaru и отбора, а и за милионите рали фенове по целия свят“, коментира босът на Prodrive Дейвид Ричрадс. „Оттеглянето на Subaru от Световния рали шампионат е огромна загуба, тъй като марката е емблематична за спорта. Subaru WRT създаде шампиони като Колин Макрий и Ричард Бърнс, ето защо отсъствието на отбора ще окаже влияние върху страшно много хора. Въпреки че това решение слага точка на една ера в развитието на Prodrive, продължаваме да гледаме напред.“
Мнозина отъждествяват Subaru WRT с Prodrive, но официалният препаратор на марката съвместява множество други проекти в света на моторните спортове и автомобилната индустрия. Само 20 процента от ресурсите на базираната в Банбъри компания са насочени към WRC, което ще позволи на голяма част от хората в отбора да останат в екипа на Prodrive.
От Prodrive не отхвърлят и възможността да се завърнат в шампионата през 2010 година. „Новият технически правилник във WRC влиза в сила през 2010 г., което дава шанс на Prodrive да се върне в шампионата с нов отбор и да продължи 24 годишната си традиция в Световния рали шампионат“, се казва в официалното изявление.
Догодина марката ще бъде представяна от Adapta WRT, който по първоначален план трябваше да функционира като втори заводски тим на Subaru. Норвежецът Мадс Остберг ще кара единия автомобил. Засега второто пилотско място е свободно.
1983 г. маркира дебюта на Subaru във WRC, но марката излиза на голямата сцена едва през 1989 г., когато сключва договор с английската компания Prodrive, специализирана в подготовката на състезателни автомобили. Така през 1993 г. се ражда легендарната Impreza, която печели три титли за Subaru при производителите и три при пилотите.
Шампионите Колин Макрий (1995) и Ричард Бърнс (2001) вече живеят само в спомените ни, но Петер Солберг (2003) до последно крепеше вярата на японската компания, че славните години от средата на деветдесетте ще имат повторение. През последните три сезона обаче надеждата не получи никакъв отклик по скоростните отсечки. Непрестанни технически проблеми с вече остарелия като концепция автомобил преследваха отбора през 2006 и 2007, а новата Impreza WRC2008 така и не донесе очаквания ренесанс за Subaru.
psp
:( Това е невероятна загуба за милионите фенове на Рали спорта по целия свят и лично за мен като фен на Subaru