Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Официално: Премахват точковата система във Формула 1

17.03.2009 15:48 3
3
2571840853
Туит

ФИА избра световният шампион във Формула 1 да се определя въз основа броя на победите. Лимитираният бюджет ще влезе в сила през 2010 година.

Медали, точки... Всичко накуп

Още в края на миналата година Бърни Екълстоун заяви категорично, че настоящата точкова система трябва да отпадне и на нейно място да се въведе олимпийския принцип със златни, сребърни и бронзови медали. Според изпълнителния директор на Формула 1 това щеше да бъде най-ефективният механизъм за увеличаване на изпреварванията и подобряване качеството на състезанията.

Идеята на Екълстоун обаче срещна сериозна съпротива от страна на пилоти, медии и феновете. Ето защо в началото на март Асоциацията на отборите във Формула 1 излезе със значително по-разумна алтернатива – победителят да получава 12 точки вместо досегашните 10, вторият – 9, а не 8, а пилотът с трети резултат – 7 вместо 6, като при местата от четвърто до осмо промяна не се предвиждаше.

На редовната си среща днес обаче Световният съвет по моторни спортове към ФИА се спря на трети вариант – титлата да се определя въз основа на спечелените победи. Ако по този показател двама или повече състезатели са равни, ще се използва стандартната точкова система (10-8-6-5-4-3-2-1). За останалата част от класирането при пилотите, както и за шампионата на конструкторите, корекции няма да има.

Кръцни срежи

Другата най-съществена промяна в правилника на Формула 1, която гласува днес Световният съвет по моторни спортове, е въвеждането на лимитиран бюджет през 2010 година. При положение, че даден отбор се съгласи да сложи горна граница от 30 милиона паунда (33 милиона евро) на разходите си за един сезон, ще получи пълна свобода по отношение на техниката, с която се състезава.

С въвеждането на лимитирания бюджет ФИА цели повече нови отбори да се включат във Формула 1 и същевременно да гарантира бъдещето на настоящите независими тимове в шампионата.

Фиксирането на горна граница в бюджета няма да е задължително, но ФИА ще се постарае да стане максимално привлекателно дори и за производителите, тъй като планира въвеждането на драстични ограничения в техническия правилник за тези отбори, които ще използват повече от 30 милиона паунда в рамките на един сезон.

В горепосочената сума ще влизат и заплатите на пилотите, което означава, че Формула 1 е на прага на истинска революция. За сравнение през 2007 и 2008 година бюджетите на най-големите отбори надхвърляха 300 милиона долара, появиха се слухове дори и за 400 милиона.

Какво каза Макс

На въпроса какво ще включва лимитираният бюджет, президентът на ФИА Макс Мозли отговаря: „Всичко с изключение на моторхоума и глобите, които евентуално ФИА ще наложи на отбора. Тук влизат всички разходи, дори и заплатите на пилотите и на тим-шефа. Ако тимът е на печалба, може да изплаща премии на своите акционери, в това число главен дизайнер, тим-шеф, дори и пилот. Ще направим така, че да сме сигурни, че отборът печели достатъчно, за да покрие разходите по премиите.“

Тимовете, които приемат лимитрания бюджет, ще имат много по-голяма свобода спрямо освободените екипи. Запитан с какви технически предимства ще се ползват първите, Мозли отговаря: „Различен (но стандартен) под, подвижна аеродинамика, липса на рестрикции в максималните обороти на двигателите и развойната дейност по тях, без ограничения в броя промени по отделните компоненти, които могат да се правят в рамките на един сезон, няма да има хомологации, рестрикции върху използваните материали, върху тестовете, симулаторите, аеродинамичните тунели. С други думи, почти всички механизми за ограничаване на разходите, които приехме в последно време, няма да се отнасят за тях.“

„Що се отнася до свиването на разходите за целия състезателен уикенд, те няма да бъдат привилегировани – за тях също ще важи забраната за презареждане, правилата на закрития парк в събота, и двете категории отбори ще имат еднакви задължения. Вероятно ще позволим на тимовете с ограничен бюджет да използват KERS с по-висок капацитет. Но пак повтарям, всички разходи не трябва да надвишават 30 милиона паунда – без никакви изключения.“

Останалото

Другите промени, които Световният съвет гласува на срещата си днес, засягат взаимодействието между Формула 1 и феновете, както и ограниченията върху тестовете.

ФИА ще публикува след края на квалификацията в събота теглото на всеки автомобил, за да могат зрителите да се ориентират по-лесно за количеството гориво, с което даден един пилот стартира. Всички състезатели ще бъдат задължени да участват в специална сесия за автографи на питлейна в петък и да си взаимодействат по-активно с медиите.

Забраната за тестове по време на сезона остава, но всеки тим ще има право на три еднодневни сесии в периода между последното състезание и края на годината. Условието е пилотът, който ще представя отбора, да няма старт от Формула 1 за последните 24 месеца и да не е тествал повече от четири дена за същия период. Между 1 януари и последното състезание за сезона всеки тим ще може да направи и осем еднодневни аеродинамични теста в права линия.

Официалният доклад на ФИА за промените, които предстоят във Формула 1, може да видите тук .

Коментари

marto78
Tova formula 1 li e ili olimpiiski sport?To4kovata sistema trqbva da se zapazi!4udq se pilotite kak o6te se sastezavat i ne im e pisnalo ot vsi4ki tezi promeni!F1 e kralicata na motornite sportove1Dano tazi kralica skoro da ne umre!

NIKOL
УРААААА!!!!! Най-сетне ФИА взе едно ПРАВИЛНО ВЗЕТО РЕШЕНИЕ. Състезанията вече няма да бъдат скучни и всеки един пилот ще се бори за ПОБЕДАТА.

Кирил
Мозли и Екълстоун съвсем изперкаха!

comments powered by Disqus