Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Официално: Супер + WRC

12.12.2008 16:09
Туит

Световният съвет по моторни спортове потвърди днес, че през 2010 година WRC-автомобилитe ще бъдат базирани на категорията S2000.

Идеята за изравняване потенциала на настоящите машини от N4 и „суперите“ бе отхвърлена, тъй като ФИА предполага, че подобен подход ще увеличи прекомерно разходите в спорта. Това означава, че всеки производител, който желае да участва във WRC през 2010 година, ще трябва да разполага с автомобил, хомологиран за S2000.

Ще се прилага формулата S2000+ (S2000 автомобил и допълнителен кит). ФИА ще дефинира впоследствие какво конкретно ще представлява допълнителният кит. Първоначалните предположения са за ново задно крило и преден спойлер, турбокомпресор, модифицирани всмукателни и изпускателни колектори, както и система за смяна на предавките директно от волана. Цената на кита, който ще генерира допълнителни 50 к. с., няма да надхвърля 30 000 евро.

„Базираните на S2000 WRC автомобили ще се използват само в състезанията от календара на Световния рали шампионат“, се казва още в официалното съобщение на ФИА. Настоящите „супери“, както и представителите от група N4, ще бъдат валидни за шампионата на ФИА за серийни автомобили P-WRC.

Решението поставя под въпрос участието на Subaru в Световния рали шампионат. Преди по-малко от половин година японската марка, представяна от английския препаратор Prodrive, дебютира с новата Impreza WRC2008 от А8, а за сезон 2010 трябва да има вече действащ S2000.

В тази категория Subaru няма никакво ноу-хау, което не се отнася за Ford например, който разполага с версия на Fiesta S2000, подготвена за австралийския шампионат. По всяка вероятност концернът PSA ще извади Citroen от WRC и ще включи Peugeot с вече успешния 207 S2000. Очаква се Fiat и Skoda също да влязат в световния шампионат. Готови S2000 имат още Toyota, Volkswagen, Opel, MG, Proton и Лада.

Очакваше се ФИА да обяви Ralliart Italy за официален препаратор на петте Mitsubishi Lancer Evo 10, с които догодина ще се състезават победителите от програмата Pirelli Star Driver, но Федерацията потвърди единствено, че води активни преговори с компанията.

Коментари
comments powered by Disqus